NLO IZNAD UKRAJINE Naučnici primetili značajan broj "kosmičkih" i "fantomskih" letelilca
Foto: Shutterstock

Objekti, koje američka vojska formalno naziva neidentifikovanim vazdušnim fenomenom (UAP), primećene su video kamerama na dnevnom nebu, prema nezavisnoj studiji koju je sprovela Glavna astronomska opservatorija Nacionalne akademije nauka Ukrajine.

Za posmatranja su korišćene dve meteorske stanice u glavnom gradu Ukrajine Kijevu i selu Vinarivka, naveli su naučnici u studiji objavljenoj na onlajn platformi Univerzitetske biblioteke Kornel 23. avgusta.

UAP-ovi koji su primećeni leteli su solo, u grupi ili u eskadrili, prema radu pod naslovom „Neidentifikovani vazdušni fenomeni“.

Svaki brod je u studiji kategorisan ili kao "kosmički" ili "fantomski".

Kosmici su „svetleći objekti svetliji od pozadine neba“ koji su nazvani po pticama kao što su brzac, soko i orao, objasnili su istraživači.

U međuvremenu, fantomi su „tamni objekti“ sa kontrastom od 50% do nekoliko procenata.

Astronomi su svuda „posmatrali širok spektar UAP-ova“, a njihova priroda „nije jasna“, navodi list, koji nije otkrio kada su objekti primećeni.

Objekti primećeni na ukrajinskom nebu mogu biti projektili, rakete ili nešto drugo povezano sa tekućom ruskom invazijom, tvrdi Vice.

SAD su dugo nagoveštavale, spekulisale i upozoravale da bi neki UAP-ovi mogli da budu napredni sistemi stranih vojnih snaga kao što su Kina i Rusija, navodi list.

Američki avioni kao što su strateški bombarder B-2 „Spirit” kompanije Northrop Grumman i izviđački mlaznjak kompanije Lochkeed SR-71 „Blackbird” ranije su pomešani sa NLO-ima, izvestio je Business Insider.

Pored aviona, dronovi su u prošlosti takođe bili prijavljeni kao NLO.

Ukrajina i Rusija koriste hiljade dronova u svom trenutnom ratu, pri čemu prva uglavnom koristi Bairaktar ​​TB2 turske proizvodnje, a druga koristi svoj autohtoni Orlan-10, navodi BBC.

Dronovi se mogu koristiti za bombardovanje ciljeva, ali su navodno bili najefikasniji za obe strane u lociranju neprijateljskih ciljeva i navođenju artiljerije na njih.

Najnovije vesti i najvažnije informacije potražite i na našem Telegramu!

BONUS VUDEO