Kobi Brajant
EPA/Larry W Smith
Kobi Brajant, Foto: EPA/Larry W Smith

Zvanična istraga je gotova i utvrđeno je da je krivica za pad helikoptera na pilotu Ari Zobajanu koji je poleteo iako je to bilo zakonski zabranjeno.

U izveštaju koji ima više od šest stotina strana navodi se da je pilot najverovatnije izgubio orijentaciju neposredno pre nego što se zakucao u planine Kalabazasa.

Mehanički kvarovi nisu postojali u helikopteru Sikorski S-76,  aočekuje se da će nakon ovog izveštaja Federalna agencija za avijaciju u SAD pružiti i preporuke kako bi se ubuduće izbegle nesreće ovakvog tipa.

Ranije je postojala priča kako se nesreća mogla izbeći da je u helikopteru bio uređaj za skeniranje tla i određivanja daljine između zemlje i letelice, ali je tokom obelodanjivanja izveštaja rečeno da ovakav uređaj kod nesreće u kojoj je poginuo Brajant, ne bi bio od pomoći da se spreči tragedija.

- Brdoviti teren u kombinaciji sa prostornom dezorijentacijom pilota u oblacima bio je zbnjujući faktor. Pilot nije znao kojim putem je krenuo, rekao je Bil Ingliš, glavni istražitelj.

Istražitelji su takođe okrivili pilota Zobajana za još jednu greškum to što je krenulo ulevo umesto da pokuša da se popne više i izvuče iz lošeg vremena.

BONUS VIDEO:

Pročitajte još: