OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa
Foto: Shutterstock

Ekspanzija onlajn plaćanja i nedovoljna informisanost o trikovina kojima se služe lopovi dovodi do toga da korisnici lako postaju žrtve.

Digitalizacija, povećana onlajn kupovina, kao i onlajn plaćanje i upotreba interneta postali su svakodnevica, naročito tokom pandemije korone.

Ekspanzija ovog vida trgovine otvorila je mogućnosti prevarantima da pomoću brojnih alata na sajtovima i platformama za oglašavanje mame naivne korisnike koji žele da brže završe kupovinu ili prodaju.

Nakon dugogodišnjih primedbi korisnika koji su bili prevareni na platformi Kupujem-prodajem, sada su se pojavili prevaranti i na Halo oglasima.

Čitateljka Kurira koja je želela da proda jaknu požalila se da joj se nedavno na Vocapu javio „zainteresovani“ kupac sa stranog broja telefona.

"Javio mi se korisnik s nepoznatog broja koji mi je rekao da imam za njega pogodan proizvod koji želi da kupi od mene, ali da obavi onlajn transakciju sa mnom".

OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa

Foto: Printscreen

 
OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa

Foto: Printscreen

 
OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa

Foto: Printscreen

 
OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa

Foto: Printscreen

 
OVU PORUKU NIKAKO NE OTVARAJTE Prevaranti pokušavaju da vam skinu pare sa računa

Foto: Printscreen

 

Dakle, da plati robu unapred putem transakcije iz onlajn banke i da pošalje specijalizovanog kurira uz dostavu o svom trošku. Iako sam rekla da ne praktikujemo plaćanje onlajn zbog prethodnih loših iskustva, insistirao je.

"Bilo mi je sumnjivo da sa stranog broja piše čas ćirilicu, čas latinicu, a on je stalno naglašavao kako mu je drago što će kupiti robu od mene. Na kraju me obavestio da su sredstva unutar onlajn transakcije i poslao mi je lažni link na koji treba da kliknem i ostavim broj računa i podatke", kaže čitateljka, koja je dostavila prepisku s prevarantom.

Dejan Gavrilović iz organizacije potrošača Efektiva kaže za Kurir da je očigledno reč o dobro osmišljenoj prevari, samo treba utvrdili da li je prevarant u Srbiji ili u drugoj zemlji.

"Ovo je urađeno sa ciljem da se uzme i iskoristi broj računa slanjem linka, odnosno platforme na koju žrtva treba da klikne – a samim klikom ona zapravo daje saglasnost da se novac skine s računa – što donekle dođe i pululegalno, ali se do cilja dolazi prevarom".

Prevare objavljene na sajtu Pošte Srbije

Šalju SMS poruke preko onlajn aplikacija s namerom da pokradu lične podatke i podatke o platnim karticama

U SMS poruci šalju link čijim klikom se otvara internet stranica na kojoj se od korisnika traži da u odgovarajuća polja unese broj bankovne kartice i CVV broj

Javljaju se s nepoznatih brojeva iz inostranstva i šalju link gde je kupac uplatio sredstva, a od prodavca traže da unese podatke kako bi se izvršila uplata

Šalju imejlove u kojima dostave link koji vodi ka lažnoj stranici

Osoba koja je prevarena može da se obrati našoj policiji, odeljenju za visokotehnološki kriminal. Činjenica je da mnogi nisu upoznati sa svim trikovima prevaranata i ne poznaju dovoljno digitalne tehnologije, pa je broj onlajn prevara sve veći.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading