AUSTRALIJSKI ASTRONOMI OTKRIVAJU Sablasno nebesko telo kruži našom galaksijom
Foto: Pixabay

Naučnici su primetili da novootkriveni objekat na svakih 18 minuta emituje snažne radio talase tokom jednog minuta. Većina objekata koji pulsiraju u Univerzumu uglavnom su proučeni, ali israživači ističu da je nešto što ovako emituje talase tokom jednog minuta veoma neobično.

Tim naučnika sada nastoji da istraži ovaj fenomen.

Neobičan objekat u Mlečnom putu prvi je otkrio student Tajron O‘Doherti u regionu zapadne Australije. On je bio deo tima kojim je rukovodila astrofizičarka dr Nataša Harli-Voker.

– Potpuno smo bili zatečeni. Bilo je pomalo sablasno za astronoma jer nam nije poznato da se tako nešto dešava na nebu – naglasila je dr Nataša Harli-Voker.

Objekti koji se tako „uključuju” i „isključuju” u Univerzumu nisu novi za astronome – oni ih nazivaju „prolaznim pojavama“.

– Ali objekat koji se palio čitav minut bio je „zaista čudan“ – rekla je astrofizičarka dr Gema Anderson.

Kada su pregledali višegodišnje podatke, tim je uspeo da ustanovi da je objekat udaljen oko 4.000 svetlosnih godina od Zemlje, da je neverovatno svetao i da ima izuzetno jako magnetno polje.

Pretpostavke o tome šta bi ovaj objekat mogao da bude kreću se od neutronske zvezde ili belog patuljka – termin koji se koristi za ostatke izumrlih zvezda. Međutim, fenomen je i dalje prilično misteriozan.

– Više istraživanja će nam reći da li je ovo bio redak jednokratni događaj ili veliko novo nebesko telo koje nikada ranije nismo primetili – rekla je dr Harli-Voker.