Naučnici veruju da su promašli komad druge planete i to u ovoj državi!
Foto: Wikipedia

Univerzum je beskonačan i uvek se neprestano menja. Planete su beskrajne i njihova energija takođe. Primer za to je beskrajna količina meteorita koji padaju na našu planetu, mnogi od njih su toliko mali da ih niko ne registruje. Pronađeno je na primer, da na Zemlji postoji ono što bi bilo deo druge planete.

Međunarodni tim naučnika tvrdi da je meteorit pronađen u pustinji Sahara u Alžiru u severnoj Africi deo druge planete. Tačnije, njihova istraživanja primećuju da se čini da je to ostatak „drevne protoplanete“, čineći svemirsku stenu izvanredno zanimljivom koja može pružiti neviđene informacije o ranim godinama našeg Sunčevog sistema. Da, ništa više i ništa manje.

Erg Čeče 002 ili EC 002 (kako je meteorit dobio ime) pronađen je u maju prošle godine, zajedno sa nekoliko komadića stene težine 32 kilograma u peskovitom moru Erg Čeč na jugozapadu Alžira.

Među doživotnim lovcima na meteorite, ovo je najneobičnije otkriće u poslednje vreme. Gotovo je u potpunosti sačinjen od kristala, od kojih je 60% kvarc. Nikada ranije nismo videli više od kvarca u tragovima. Sigurno se formirao duboko u telu planetarne veličine sa puno vode.

Identifikovano je prilično brzo. Umesto sastava koji ima većina meteorita, a koji nastaju kada se komadi prašine i stena lepe, njihova tekstura je bila magmatska, sa inkluzijama kristala piroksena (minerala koji čine kalcijum, magnezijum i gvožđe). Bila je tamnozelena ili crna, imala je staklasti sjaj, tipičan za eruptivne stene.

Ovo otkriće predstavlja jedinstvenu priliku za proučavanje ranih faza formiranja planeta i saznavanje više o uslovima u ranim danima Sunčevog sistema kada su se planete koje danas poznajemo i volimo još uvek formirale.

ScienceAlert izveštava da je asteroid brzo otkriven kao neobičan nakon otkrića u peskovitom moru Erg Check maja 2020. godine, jer je, za razliku od većine meteorita, očigledno nastao od vulkana, što sugeriše da je nastao kao deo kore protoplanete, koja je nešto poput „embriona“ planete, koji predstavlja fazu početne faze njene evolucije.

Ali, kao što je opisano u novom radu objavljenom u „Zborniku Nacionalne akademije nauka“, analiza radioaktivnog raspada izotopa u uzorku ukazuje na to da je nastao pre oko 4,566 miliona godina. To je malo duže nego što je Zemlja ikad postojala, što znači da je verovatno deo drugačijeg sveta.

Nije jasno sa koje protoplanete je mogao da potiče asteroid. Međutim, s obzirom da je to sada najstarija magmatska stena ikada identifikovana, istraživači su pisali u svom radu, gotovo je sigurno da će ona biti predmet daljih analiza. A ono što naučnici pronalaze proučavanjem drevnog fragmenta moglo bi da baci novo svetlo na istoriju našeg zvezdanog sistema.

Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!