OVO MENJA ISTORIJU: U italijanskoj pećini pronađeni ostaci devet neandertalaca koje su pojele hijene!
Foto: Youtube/Printscreen

Kosti devet neandertalaca pronađene su u prethodno neistraženom delu pećine Guatari, centralna Italija, zajedno sa ostacima mnogih davno nestalih životinjskih stanovnika tog područja. Međutim, ovo otkriće ugrožava pogled na naše najbliže predke kao na glavni grabljivac njihovog ekosistema. Umesto toga, kosti su izgrizale hijene za koje se smatra da su ih odvukle u pećinu.

Pećina Guatari na planini Circeo bogat je izvor informacija o Evropi od otkrića tamošnjih neandertalaca i životinjskih kostiju 1939. godine. Međutim, osam godina kasnije bilo je opravdano misliti da smo naučili sve o ljudskoj okupaciji Evrope. Međutim, 2019. godine naučnici su započeli istraživanje dela pećine koji je bio blokiran klizištem.

Pećina je ispunjena kostima hijena, ali arheolozi su pronašli i ostatke devet neandertalaca, od kojih je osam datirano pre 50.000-68.000 godina, dok je drugi živeo najmanje 90.000 godina pre sada .

Do skoro blokirani deo pećine takođe sadrži kosti auroha , nosoroga, izumrlih džinovskih jelena, pećinskih medveda, slonova i divljih konja, zajedno sa jelenom, jednom velikom vrstom koja je živela u blizini.

Foto: Youtube/Printscreen

"Geološka i sedimentološka studija ovog nalazišta učiniće da razumemo klimatske promene koje su se dogodile između 120 i 60 hiljada godina, proučavanjem vrsta životinja i polena, omogućavajući nam da rekonstruišemo istoriju Circea, "  Rekao je u izjavi profesor Mario Rolfo sa rimskog univerziteta Tor Vergata  .

Smatralo se da hijene mogu zgrabiti samo mlade i bolesne članove ljudske porodice, ali izgleda da to nije slučaj. Iako se čini da je jedan od neandertalaca bio mladić, ostalih osam su bili odrasli, sedam muškaraca i jedna žena. Rolfo  njihovu smrt pripisuje lovu hijena, a ne ostacima koje su životinje nakon njihove smrti iskopale.

Foto: Youtube/Printscreen

Analiza zubnog kamenca neandertalaca ukazuje na to da su i oni sami uglavnom živeli od žitarica, što je zadalo novi udarac modernom poimanju univerzalne paleolitske dijete sa niskim sadržajem ugljenih hidrata.

Italijanski ministar kulture Dario Francesčini nazvao je nalaz "Izvanrednim otkrićem o kojem će pričati ceo svet jer obogaćuje istraživanje o neandertalcima. Rezultat je rada naše Superintendencije zajedno sa univerzitetima i istraživačkim timovima, zaista izuzetna stvar ".

Još zanimljivosti možete pročitati OVDE!