gužva
Foto: Alo/Printscreen/Naxi kamere

Na nemačkim auto-putevima postoji neformalno, ali strogo poštovano pravilo koje značajno olakšava protok saobraćaja. Pravilo nalaže da vozač sme da ostane u preticajnoj (levoj) traci samo ako u desnoj traci ne može da vozi najmanje 20 sekundi bez usporavanja. Time se sprečava nepotrebno menjanje traka i održava protočnost.

Kod nas je, nažalost, često suprotno — vozači ostaju u levoj traci i nakon završetka preticanja, čak i kada je desna traka potpuno slobodna. To ne samo da usporava saobraćaj, već izaziva nervozu i povećava rizik od nezgoda.

Po nemačkim pravilima, vožnja u levoj traci dozvoljena je isključivo za preticanje. Iako "pravilo od 20 sekundi" nije zvanično zapisano u zakonima, ono je podržano sudskim praksama i nemačkim auto-klubom ADAC. U pojedinim pokrajinama, poput Baden-Virtemberga, policija koristi kamere u civilnim vozilima da sankcioniše vozače koji nepotrebno zauzimaju levu traku. Kazna za ovaj prekršaj iznosi 80 evra i jedan kazneni bod.

Da li je vreme za uvođenje ovog pravila u Srbiji?

Vožnja desnom trakom je osnovno pravilo bezbedne vožnje na autoputevima. Uvođenje "pravila od 20 sekundi" u Srbiji moglo bi jasno da reguliše ponašanje vozača i poveća protočnost. To bi značilo manje nervoze, brži protok saobraćaja i veću bezbednost. Ostaje da se vidi da li će nadležni organi pokrenuti ovu inicijativu i kako bi domaći vozači reagovali na nju.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading