automobili
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Na Redditu je korisnik iz BiH tražio savet pri kupovini automobila do 6.000, najviše 6.500 evra. Auto bi mu služio pretežno za gradsku vožnju, povremene izlete i tek poneki put autoputem godišnje. Pošto je ponuda benzinaca u tom cenovnom rangu ograničena, u užem izboru završila su tri modela: Citroen C4, Opel Astra i Hyundai i30.

Za Citroen C4 iz 2016. godine napisao je da ima čak 300.000 kilometara, ali da vozi udobno, da mu se dopada unutrašnjost, a prostor je dovoljan za suprugu i njega. Ipak, primetio je malo rđe kod vozačevih vrata i crnu mrlju u delu turbine, što ga brine s obzirom na kilometražu. Motor je 1.6 dizel sa 73 kW, a oprema zadovoljava njegove potrebe.

Opel Astra 1.6 CDTI iz iste godine prešla je 250.000 kilometara, a autor je naveo da se lepo ponaša na putu, posebno na zaobilaznici. Međutim, čuveni opelov 1.6 motor sa lancem izaziva mu sumnju jer je čuo da lanac ponekad zna da pukne bez najave, iako su ga vlasnici već menjali na 190.000 kilometara.

Oprema je dobra, jedino nema zadnje senzore, ali uz vozilo idu letnje i zimske gume, pa bi početni troškovi bili mali.

Treća opcija, Hyundai i30 iz 2012. sa 180.000 kilometara, jedini je benzinac u kombinaciji. “Zvuk i rad motora su nebo i zemlja u odnosu na ostala dva”, napisao je autor, dodajući da mu se dopada kompletna oprema, ali ga zbunjuje što je auto niži od karavana na koje je navikao. Četiri godine je stariji od konkurencije, a pita se koliko bi mu gradski ivičnjaci mogli praviti probleme.

Komentatori su brzo ponudili svoja rešenja. Jedan je primetio: “C4 zna da povuče i do 500.000 ako je dobro održavan. Opel će uskoro tražiti servis turbine, popravku ventila, a lanac zavisi od vožnje. Hyundai benzinac je najslabiji u kvalitetu kabine i trošiće ti najviše.”

Drugi zaljubljenik u limene ljubimce smatra da je upravo Hyundai najbolja kupovina: “Proveri samo da li zapinje volan, ta generacija imala je problem sa elektroservom. Ako je vožnja glatka, nemaš šta da razmišljaš ako biraš samo između ta tri.”

Javio se i tip koji je objasnio da kod Astre problem nije toliko lanac koliko plastični klipovi koji mogu da puknu: “Važno je promeniti ih, ima i zamenskih od aluminijuma. A zadnje senzore možeš uvek nadograditi kamerom.”

Neki su mu sugerisali da proširi potragu, pa je korisnica napisala:
“Pogledaj i šta nudi Renault sa 1.5 dizelom. U BiH je dizel kralj, iako za grad nema puno smisla. Ja bih gledala Hyundai, ali sve polovno za te pare je lutrija.”

Zaključak rasprave bio je da Hyundai, uprkos većoj potrošnji u gradu, donosi najbolji kompromis između stanja vozila, kilometraže i cene, dok su Citroen i Opel prihvatljivi samo ako su dobro održavani i prodaju se znatno povoljnije. Većina se složila da, za ovakav budžet, presudan faktor postaje konkretno stanje primerka, a ne samo marka i model.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading