KLIMA U MARKETIMA NIJE TU SAMO ZBOG VRUĆINE Evo kako nas rashlađuju da im ostavimo više para
U vrelim letnjim danima, nema slađeg osećaja nego kad iz usijane ulice zakoračite u rashlađenu prodavnicu. Hladan vazduh odmah vas opusti, disanje se smiri, a telo kao da odahne. Ali, da li je ta svežina samo znak da trgovci brinu o kupcima? E pa, i nije baš tako.
Ispostavlja se da klima u prodavnici nije tu samo da vas osveži – ona je deo pametnog plana kako da potrošite više nego što ste mislili.
Stručnjaci kažu da se ljudi najlakše opuštaju i troše kada je temperatura između 20 i 22 stepena. Tada telo ne troši energiju na hlađenje, mozak se „otvara“ i mi smo spremniji da kupujemo. A leti, kad sa vrućine uđemo u klimatizovan prostor, osećaj nagrade je toliko jak da nesvesno nagradimo sebe – tako što u korpu ubacimo još koju stvar koju nismo planirali.
U takvom okruženju sve izgleda primamljivije – šarene etikete, akcije tipa „kupi dva, treći gratis“ i proizvodi pored ulaza odjednom postaju neodoljivi. Naš mozak brže obrađuje slike, a ruka brže poseže za novčanikom.
Niža temperatura nas, osim što nam prija, zadržava duže u prodavnici. A svaki minut više znači veću šansu da ubacimo još nešto u korpu. I tako račun, bez da primetimo, naraste i do 30 odsto.
Naravno, hladan vazduh pomaže i da roba duže ostane sveža, pa nas još i time mame. Ali tu se postavlja pitanje – gde prestaje briga za kupca, a počinje tiha manipulacija?
Istraživanja pokazuju da kad nam je prijatno i sveže, manje pažnje obraćamo na cene i deklaracije. To znači da kupujemo vođeni osećajem, a ne zdravim razumom.
Zato, sledeći put kad vas hladan talas dočeka na ulazu u market, zapitajte se – da li vam sve iz te pune korpe zaista treba ili ste jednostavno „pali“ na klimu?
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)