Plaža u Budvi
Foto: Printscreen/RINA

Letnja sezona u Crnoj Gori ove godine ne samo da nije ispunila očekivanja, već mnogi ocenjuju da je doživela pravi debakl. Poskupljenja su otišla toliko daleko da se turisti osećaju kao da su došli na skupi mondenski odmor, a ne na Jadran. Cene smeštaja, hrane, pića, pa i osnovnih stvari poput ležaljki i suncobrana, prestale su da imaju bilo kakvo uporište u realnosti.

A kao da to nije bilo dovoljno – turisti su ovih dana ostali zatečeni i činjenicom da se na pojedinim plažama sada naplaćuje i korišćenje toaleta. Ovaj apsurd dodatno je podgrejao priče o „turističkom sunovratu“ koji Crnu Goru polako, ali sigurno, košta ugleda i posete.

"Jeftinije mi je da letujem u Turskoj, nego da idem u WC na Jazu"

Na društvenim mrežama osvanula je fotografija sa plaže Jaz, gde se jasno vidi cenovnik za korišćenje WC-a – sa opcijom jednokratnog ulaska i celodnevne karte. Objavu je podelio Radoslav Vrbica uz duhoviti komentar:

„Ako vas na Jazu protera kafa i lubenica, ova ulaznica se isplati. Samo tražite fiskalni račun!”

 

 

Usledila je lavina komentara, a korisnici Fejsbuka brzo su pretvorili celu situaciju u humoristički spektakl:

– “Dobija li se narukvica za neograničeno čučanje?”
– “Jeftinije su mi pelene za odrasle.”
– “To je to – kraj turizma kakav poznajemo.”
– “Kad ti Crna Gora naplati i fiziološku potrebu, znaš da je sezona propala.”

Umesto zarade – prazne plaže

I dok je prošle godine plaža Jaz bila krcata, ove sezone prizori su sasvim drugačiji – prazni ležaljke, zatvoreni kafići i razočarani domaćini. Turisti sve češće biraju alternativne destinacije poput Turske, Egipta, pa čak i Albanije, gde za isti (ili manji) novac dobijaju znatno bolju uslugu.

„Ne mogu da verujem – došao sam sa porodicom, i samo prvi dan sam potrošio kao ceo vikend u Grčkoj. A sad još i toalet da plaćam? Pa hvala, neću“, požalio se jedan turista.

“Turizam na aparatima”

Analitičari tvrde da je problem mnogo dublji – ne postoji jasan plan razvoja turizma, već se oslanja isključivo na brzinsku zaradu i visoke cene, bez razmišljanja o kvalitetu i dugoročnoj održivosti.

„Kad ti WC postane luksuz, a domaća kafa u plastičnoj čaši košta kao koktel u Barseloni – to je jasan znak da je nešto ozbiljno pogrešno“, zaključuju komentatori na mrežama.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading