instagram
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Sistem koristi razgovore korisnika sa Meta AI asistentom da bi prikazivao personalizovane reklame i preporuke sadržaja na obe društvene mreže.

Promena će najpre stići kotisnicima Instagrama i Fejsbuka u Velikoj Britaniji i Evropskoj uniji, a obaveštenje o novom načinu prikaza reklama počinje od 7. oktobra.

Iz kompanije ističu da se podaci prikupljaju isključivo iz interakcije sa Meta AI i da korisnici ovu opciju ne mogu da isključe, mada neće uticati na one koji asistenta ne koriste.

instagram

Foto: Shutterstock

 

 

Razgovori o kupovini, putovanjima ili drugim interesovanjima sada će direktno oblikovati sadržaj koji korisnici vide, uključujući i predložene Reels video-snimke. Čak će i glasovne interakcije preko Rejban pametnih naočara koje koriste Meta AI uticati na to koje će reklame i preporuke biti prikazane.

Ovaj pokazuje da Meta želi da poveže svoja ogromna ulaganja u generativnu veštačku inteligenciju sa osnovnim biznisom - oglašavanjem.

Stručnjaci ocenjuju da će nova praksa doneti preciznije ciljanje javnosti, ali upozoravaju na dodatne rizike za privatnost korisnika, posebno u Evropi gde su propisi o zaštiti podataka strogi.

četbot

Shuterstoock

 

 

Meta kaže, na primer, da ako korisnik razgovara sa četbotom o planinarenju, on će znati da je zainteresovan za taj sport i da će mu ponuditi više sadržaja vezanog za planinarenje.

Ali promena takođe povećava pritisak na Metu da spreči lične ili teške razgovore sa veštačkom inteligencijom - na primer, o vezi, s obzirom na to koliko ljudi sada koristi četbotove poput terapeuta - da podstaknu potencijalno štetne preporuke sadržaja.

„Baš kao i druge personalizovane usluge, prilagođavamo oglase i sadržaj koji vidite na osnovu vaše aktivnosti, osiguravajući da se vaše iskustvo razvija kako se vaša interesovanja menjaju“, navela je Meta u svojoj objavi na blogu u sredu, najavljujući promenu.

„Mnogi ljudi očekuju da će njihove interakcije učiniti ono što vide relevantnijim. Uskoro će interakcije sa veštačkom inteligencijom biti još jedan signal koji koristimo za poboljšanje iskustva ljudi.“

četbot

Shuterstoock

 

 

Meta AI ima milijardu mesečnih korisnika, prema podacima kompanije, iako nije jasno koliko redovno ti korisnici koriste nju. Korisnici mogu da razgovaraju sa četbotom putem Fejsbuka, Instagrama, WhatsApp-a ili samostalne aplikacije Meta AI, piše CNN.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading