POVRATAK POLOVNJAKA NA VELIKA VRATA Skuplji su za 20 odsto, a ovaj model je najtraženiji!
Shutterstock

Romana Ranković iz Polovnih automobila ocenila je da je pandemija imala ogroman uticaj na tržište polovnih automobila.

- Glavni razlog je teža nabavka određenih komponenata za proizvodnju automobila što dovodi do manjka proizvodnje novih, a onda to utiče na tržište polovnih automobila. Smanjena je ponuda polovnih automobila na inostranom tržištu, a samim tim i kod nas. To, sa aktuelnom tražnjom dovodi, do rasta cena - rekla je ona.

Analiza podataka sa tog sajta pokazala je da je ove godine zabeležen rast prodaje polovnih automobila za oko 10 odsto u odnosu na 2020. godinu.

- Praktično je prodaja dostigla period pre pandemije i zabeležila dodatni rast od jedan odsto - rekla je ona.

Cene polovnih automobila u odnosu na 2020. godinu veće se u za gotovo 20 odsto, a u odnosu na 2019. za 23 posto.

- Kupci i prodavci primećuju rast cena, a očekuju da i dalje rastu cene u budućnosti - rekla je ona.

Za prodavce manjak ponude uslovljen pandemijom najveći je izazov za poslovanje, dok kupci u najvećem broju smatraju da je ponuda polovnih automobila nepromenjena.

Kako je rečeno akteri ovog tržišta očekuju da će se efekti pandemije osećati u prodaji i kupovini polovnih automobila još neki vremenski period.

- Očekujemo nešto sporiju stabilizaciju tržišta, odnosno sporije postizanje ravnoteže između ponude i potražnje - rekla je Rankovićeva.

Najtraženiji polovni autobili u Srbiji su folksvageni, a slede automobili koje proizvode Opel, Audi, Pežo, Reno i Fiat.

U ovoj anketi o uticaju pandemije za tržište polovnih automobila učestovalo je 4.456 kupaca i 302 trgovaca automobilima.

Komentari (0)

Loading