gume
Foto: Shutterstock/Shuterstoock

Naime, kada se ne menjaju sve gume na automobilu, već samo istrošene prednje gume, novi par guma nikada ne treba stavljati na prednju osovinu.

Umesto toga, treba ih montirati na zadnju osovinu, a gume koje su bile pozadi prebaciti na prednje točkove.

gume

Shuterstoock

 

 

Možda već znate ovo pravilo, ali tehnički menadžer kompanije Mišlen za Veliku Britaniju, Brajan Porteus, nedavno je rekao da polovina britanskih vozača nije imala pojma da je to potrebno uraditi kada se menja samo jedan par guma.

Takođe je naglasio da čak ni mnoge prodavnice guma i vulkanizeri nisu upoznati sa ovim pravilom.

gume

Shuterstoock

 

 

Možda se pitate zašto stavljati bolje i novije gume na zadnju osovinu kada prednja treba da obavi sve krivine i naglo kočenje?

Sve to ima veze sa stabilnošću. Stavljanje boljih guma na zadnju osovinu minimizira svako proklizavanje i mogućnost da se automobil okreće prilikom preupravljanja. Ovo bi moglo biti izuzetno opasno na mokrom putu.

 - Kada je vozilo stabilno, onda možete početi da razmišljate o kočenju i vučnoj snazi - rekao je Porteus za Auto Express.

 

gume

Shuterstoock

 

 

Najvažnije je da će vozač sa novim zadnjim gumama lakše razumeti i kontrolisati svako proklizavanje prednjeg dela.

Mešavina mekih novih prednjih guma i starih tvrdih zadnjih guma često dovodi do nekontrolisanog zanošenja pri velikim brzinama, dok je u suprotnom mogućnost za tako nešto mnogo manja i vozač to može mnogo lakše sprečiti.

Mišlenov stručnjak takođe kaže da pravilo „nove gume na zadnjoj osovini“ važi bez obzira na konfiguraciju pogonskog sklopa vašeg automobila, uključujući vozila sa zadnjim ili pogonom na sva četiri točka.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading