ručna kočnica
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Ovo pitanje izaziva rasprave među vozačima, a još više među onima koji voze starije, manuelne automobile.

I dok za električne automobile dileme nema – jer oni automatski aktiviraju i kočnicu i parking mod – kod klasičnih vozila ova odluka može biti presudna, pogotovo ako se parkirate na nagibu ili po zimskom vremenu.

Portal Lavenir preneo je pitanje jedne čitateljke koja se obratila stručnjaku za automobilsku tehnologiju:

„Moj muž uvek ostavlja auto u leru kad ga parkira. Ja sam učila da se uvek ubacuje u brzinu. Ko je u pravu?“ – pitala je Iren.

Odgovor daje Sebastijan Tusent profesor na Visokoj školi u Liježu (HEL), koji jasno ističe:

„Najbolja praksa je da uvek povučete ručnu kočnicu i ostavite automobil u brzini. To je navika koju treba razviti odmah, jer u suprotnom rizikujete da se vozilo pokrene, posebno ako parkirate na nagibu ili ako ručna zakaže.“

Iako je ručna kočnica generalno bezbedna, Tusent upozorava na potencijalne probleme zimi:

„Ručna kočnica se zimi može zalepiti zbog leda, posebno ako su temperature veoma niske. Zato je važno znati kada je bolje koristiti samo brzinu.“

parkiranje

Foto: Shutterstock

 

U takvim uslovima preporuka je: parkirajte vozilo na ravnoj površini i ostavite ga u prvoj brzini bez aktiviranja ručne kočnice, kako biste izbegli probleme sa zaleđivanjem.

Još jedna česta greška vozača tiče se stajanja na semaforu. Stručnjak savetuje:

„Ako znate da ćete duže čekati na crvenom svetlu, prebacite u prazan hod. Nepotrebno držanje noge na kvačilu može uzrokovati habanje.“

Ako se pitate kako pravilno parkirati auto, kombinacija ručne kočnice i ubacivanja u brzinu je najbezbedniji izbor, osim kada je veoma hladno. Onda birajte brzinu, ali bez ručne. U svakom slučaju, pravilna praksa vam može uštedeti mnogo novca i živaca.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading