pas
Youtube/Printscreen
pas

Youtube/Printscreen

pas, Foto: Youtube/Printscreen

Stanje u kojem je životinja pronađena bilo je besprekorno zahvaljujući permafrostu i još uvek pokušavaju da utvrde da li je mladunče vuk ili pas.

Mladunče je imalo samo dva meseca kada je uginulo, a potiče iz roda Kanida, koji uključuje i vukove i pse, i nije jasno kojoj od ove dve vrste pripada. Ali stanje u kojem je životinja pronađena je neverovatno očuvano, do te mere da su naučnici bili šokirani kada su videli krzno, nos i zube potpuno netaknute, piše IFL Sajans.

Do sada je metoda sekvenciranja DNK pokazala nejasne rezultate u određivanju tačne vrste mladunaca, a naučnici veruju da bi ovaj primerak sačuvan u sibirskom permafrostu mogao da sadrži evolucionu vezu koja nam je promakla - između vuka i modernog psa.

Zahvaljujući radiokarbonskom datiranju, naučnici su uspeli da utvrde starost šteneta kada je uginulo, kao i činjenicu da je bilo zamrznuto oko 18.000 godina. Analiza genoma pokazala je da je reč o muškom mladuncu.

Istraživač Dejv Stanton iz švedskog Centra za paleogenetiku rekao je za CNN da je izolacija DNK pokazala da životinje mogu poticati iz populacije koja je zajednički predak i pasa i vukova. Još jedan istraživač iz centra, Love Dalen, objavio je tveet pitajući "da li je ovo najstariji pas ikad pronađen?" A naučnici će nastaviti sekvenciranje DNK i veruju da bi nalazi mogli otkriti mnogo o evoluciji pasa.