Voz
Youtube /Print scren
Voz

Youtube /Print scren

Voz, Foto: Youtube /Print scren

Pruga je uspostavljena Parlamentarnim aktom 1758. godine za transport uglja iz rudnika Midleton do fabrika u gradu Lidsu.

Brandlingovi, koji su upravljali Midletonovim kamenolomima, bili su u nepovoljnom položaju za svoje konkurente, jer nisu mogli da pristupe reci da prevoze ugalj. Tako je Ričard Hambl, agent vlasnika Čarlesa Brandlinga, predložio izgradnju vagona, gde bi konji mogli da vuku vagone natovarene ugljem preko drvenih šina.

Sposobnost jeftinog transporta uglja održavala je niske cene, omogućavajući mnogim industrijama u razvoju u Lidsu da koriste jeftini ugalj kao izvor toplote i energije. 

Do kraja 19. veka postignut je veliki napredak u tehnologiji pare. Pionirski inženjer Ričard Trevitik sagradio je prvu parnu mašinu visokog pritiska trasirajući put razvoju prve parne lokomotive .

Midleton je svoju prvu parnu lokomotivu, nazvanu Salamanca, dobio 1812. godine. Izgradio ju je engleski proizvođač parnih mašina i alatnih mašina Metju Mari, koji je pozajmio dizajn Richarda Trevithicka i unapredio ga upotrebom dva cilindra umesto jednog kako bi se dobio lakši pogon .

Pročitajte još: