Butik, kupovina
Alo!/ Dejan Briza
Butik, kupovina

Alo!/ Dejan Briza

Butik, kupovina, Foto: Alo!/ Dejan Briza

Čime se sve služe mušterije kako bi dobili povraćaj novca ili za stari artikal potpuno novi? Dve prodavačice garderobe će nam reći u nastavku.

PRIČA 1 - PRODAVAČICA ANA
“Činjenica je, dakle, da postoje mušterije, mahom, naravno, žene koje ‘vrte’ uvek isti iznos novca za koji dobiju nekoliko artikala, u zavisnosti od potrebe. Primera radi, za nekakvu priliku mušterija kupi kombinezon za 40 evra, iz njega izvuče konac i kaže da se radi o nekvalitetnoj izradi, odnosno materijalnom nedostatku na proizvodu.

Mi joj prihvatimo reklamaciju, vratimo novac, a ona za taj iznos kupi fine salonke. Za tri meseca vraća se s tim istim salonkama, a na jednoj je odlomljena peta. Tvrdi kako je pukla sama od sebe, te opet da se radi o lošoj proizvodnji.

Činjenica je, ustvari, da je ona tu petu sama ‘iščupala’, što mi, naravno, ne možemo dokazati, jer je salonke iznosila i dosadile su joj. Odlomljena potpetica na cipeli tretira se kao materijalni nedostatak, a mi smo kupcu u razdoblju od šest meseci nakon kupovine dužni da vratimo novac ili mu dati novi proizvod. Nakon što je, dakle, iznosila kombinezon, pa salonke, za onih istih 40 evra sa početka ove priče mušterija će potom kupiti kaput.

Pre neki dan u trgovinu nam je ušla žena koja je došla vratiti patike kupljene pre sedam meseci jer je, kako je rekla, užasno živcira što jezik na njima stoji ‘ukoso’.

Kad smo već kod bizarnosti, evo još jedan slučaj – gospođa par meseci nakon kupovine vraća baletanke na kojima je potpuno odlomljen špic i kaže da se radi o materijalnom nedostatku jer cipele ne ‘podnose udarce’.

sniženje, popust, tržni centar, butik, izlog, kupovina

Rajko Ristić

sniženje, popust, tržni centar, butik, izlog, kupovina, Foto: Rajko Ristić

Reklamacija joj je uvažena, nakon čega žena ponovno uzima iste baletanke!? Godine iskustva naučile su me da predvidim ko bi od kupaca mogao ispasti problematičan, ustvari, prevarant, ali problem je što se vrlo teško boriti protiv takvih... U svojoj nezajažljivosti kupci idu toliko daleko da vraćaju i iznošene dječje patike pet meseci nakon kupnje, navodeći kako imaju materijalni nedostatak jer im se odlepio đon?!

Ti gledaš i ne možeš verovati vlastitim očima; vidiš da je u tim patikama odigrano na desetke utakmica, ali slegneš ramenima i majci ponudiš novi par.
Inače, sva odeća i obuća koja nam se vrati s (izmišljenim) materijalnim nedostatkom se otpisuje.”

PRIČA 2 - PRODAVAČICA ŽELJKA
“Ljudi zbilja znaju biti besramni, u to sam se najbolje uverila radeći u ovoj branši. Pre nekoliko dana dolazi mi devojka s čizmama koje je kupila pre četiri meseca, dakle, nosila ih je celu sezonu i govori kako ih mora vratiti jer joj puštaju boju na hulahopke.

Zamenila ih je, naravno, za obuću iz prolećne sezone, preciznije za jedne sandale. Slična stvar događa nam se i s vunenim džemperima – mušterije ih nose jednu sezonu, pa vrate nakon pola godine uz objašnjenje da su im se počele stvarati ‘grudvice’, odnosno da se radi o nekvalitetnoj izradi i materijalu. Nakon što im uvažimo reklamaciju, one kupe odeću primereniju godišnjem dobu.

Šoping, kupovina, devojka

Shutterstock/Ilustracija

Šoping, kupovina, devojka, Foto: Shutterstock/Ilustracija

Pre neki dan došla mi je žena vratiti farmerke broj 36 koje su se tokm nošenja na njoj ‘deformisale’, odnosno rašili su se šavovi. Ništa neobično budući da se na prvi pogled vidi kako je njena stvarna veličina 40. Ne možeš, međutim, baš ništa, ako je sačuvala račun, prihvatiš reklamaciju i izvršiš povraćaj novca.

Još jedan bizaran slučaj – žena kupi pantalone i u njima uđe u prodavnicu te pita može li ih zameniti za manji broj, da ih je obukla samo jednom. Kažem da joj to jednostavno ne mogu promeniti, da nije u pitanju greška trgovine, nego nezina kriva procena. Ona potom odlazi u našu drugu prodavnicu, prethodno opere pantalone i vrati ih sa etiketom kao da ih nikad nije nosila te uzme manji broj. Ovo je, napominjem, prošlo kao zamena, ne kao reklamacija.

Među rekorderima je svakako žena koja je godinu dana nakon kupovine došla vratiti jaknu sa krznenim rubom jer joj se krzno ‘slepilo’ nakon što ju je oprala, verojatno na pogrešnoj temperaturi. I tu smo reklamaciju uvažili. Šta još uopšte reći?”

Kupe haljinu u petak, vrate je u ponedjeljak

Takođe, dešava se da, uglavnom devojke, kupe haljinu u petak a vrate je u ponedeljak ili lepe cene sniženih proizvoda na nesnižene.