klubhaus, nova aplikacija, Clubhouse
Shutterstock
klubhaus, nova aplikacija, Clubhouse, Foto: Shutterstock

Klubhaus (Clubhouse) je nova veb aplikacija za društvene mreže koja poslednjih nedelja stiče popularnost. Jedan od razloga ogromnog interesovanja je činjenica da sve zainteresovane strane nemaju priliku da se pridruže aplikaciji.

Da biste se registrovali, potrebna je pozivnica već prijavljenog korisnika. Zašto je stranica tako popularna? Odlučili smo da proverimo o čemu se radi.

Naslovi američkih veb stranica sugerišu da je najnoviji trend u svetu sajtova za društveno umrežavanje i nadmetanje za Facebook, ali Klubhaus (Clubhouse) se razlikuje od veb sajta Marka Zuckerberga u gotovo svim aspektima.

Aplikacija je zasnovana na glasovnim pozivima uživo - samo u audio formatu. Nećete videti fotografije, smešne memove, veze do drugih veb lokacija ili čak Jutjub video snimke.

Šta zauzvrat nudi Klubhaus (Clubhouse)?

Radionice, diskusije o temama koje vas zanimaju, zajedničke meditacije, stand up nastupi, a nedavno čak i punopravni mjuzikl koji svira četrdeset ljudi.

Iako programeri aplikacije ne nude svojim korisnicima ništa revolucionarno, paradoksalno, Klubhaus (Clubhouse) je dašak svežeg vazduha. Gotovo svaka druga usluga je opremljena funkcijom glasovnih poziva, ali samo se Klubhaus (Clubhouse) na nju fokusira 100 posto.

Interes je utoliko veći što je prijava između ostalog već pomenuta Elon Musk, a za ulazak na stranicu potrebna vam je pozivnica drugog korisnika i nije je lako dobiti - svaka osoba može pozvati samo dva prijatelja. Još jedna prepreka za neke od vas može biti činjenica da se aplikacija može instalirati samo na iOS uređajima. Korisnici Android telefona moraju biti strpljivi.

klubhaus, aplikacija

YouTube prin.screen

klubhaus, aplikacija, Foto: YouTube prin.screen

Kako to funkcioniše?

Kada smo među srećnicima i jedan od naših prijatelja odluči da nas pozove u Klubhaus (Clubhouse), moramo proći standardni postupak kreiranja naloga, postaviti kratki opis, fotografiju ... i to je to!

Ovde nećete stvoriti album sa omiljenim fotografijama ili rangiranje najzanimljivijih serija, zamenjuju ih sobe - ovde se odvijaju glasovni pozivi uživo. Ako ne želite da kreirate sopstveni, možete da koristite pretraživač tema i pridružite se odabranoj sobi u kojoj se odvija razgovor drugih korisnika aplikacije. U Klubhaus (Clubhouse) postoje tri vrste soba:

Otvoreno - svako može da se pridruži
Zajednica - soba za ljude koji prate naš profil
Zatvoreno - dostupno samo onima koje pozovete

klubhaus, aplikacija

YouTube prin.screen

klubhaus, aplikacija, Foto: YouTube prin.screen

Ulazeći u sobu, automatski preuzimamo ulogu slušaoca koji čuje šta drugi korisnici u sobi govore. Takođe je moguće pozvati dodatne ljude u određenu sobu i učestvovati u diskusijama.

Jednostavno? Ovo je zaista sve što treba da znate da biste se našli u svetu Klubhausa (Clubhouse), čiji su se tvorci prvenstveno fokusirali na jednostavnost.

Poznate osobe, kontakt sa prijateljima i razgovori sa stručnjacima. Zašto vredi biti u Clubhouse-u?

Ako osećate da ste pod stalnom vatrom privlačnih naslova na Facebook-u ili šaljivih video snimaka na Jutjubu, nova veb lokacija za društvene mreže biće dobra alternativa za vas i prilika da dođete do daha. Jednostavnost i činjenica da možete slušati glas drugih ljudi - što je u eri pandemije i ograničenog kontakta sa drugim ljudima veoma zadovoljavajuće iskustvo - nisu jedine atrakcije koje su nam kreatori pripremili.

Ljudi poznati iz sveta poslovne kulture ili nauke često se odlučuju za postavljanje tematskih soba.

Klubhaus (Clubhouse) nalog je između ostalog već otvorio Mark Zuckerberg, Elon Musk, glumac Ashton Kutčer, Lindsei Lohan ili Drake, kao i stručnjaci iz različitih oblasti, koji besplatno dele svoje znanje o određenom pitanju tokom moderirane diskusije.

Ovo je odlična prilika da proširite svoje znanje i jedina takva mogućnost postavljanja pitanja u realnom vremenu. Činjenica da je Klubhaus (Clubhouse) trenutno u modi sigurno će učiniti grupu zanimljivih sagovornika većom i većom.

Takođe možete da postavite sobe sa prijateljima i razgovarate baš kao da sedite zajedno u kafiću ili na kućnom sastanku. Naravno, nije potrebno definisati temu na početku razgovora. Ovaj oblik sastanaka u doba pandemije može se pokazati veoma zavisnim za mnoge korisnike. Svi razgovori u Klubhausu (Clubhouse) su poverljivi, što znači da aplikacija ne čuva sadržaj razgovora i sprečava korisnike da ih snimaju.

Da li se isplati prijaviti za poziv u Klubhaus (Clubhouse)?

Definitivno da, jer iako se aplikacija tek razvija, ona već privlači pažnju najvećih igrača u industriji društvenih mreža. Ako bilo koji od vaših prijatelja ima besplatnu pozivnicu, obavezno isprobajte, posebno ako ste ljubitelj podcasta ili vam nedostaje kontakt sa specijalistima u izabranoj industriji.

BONUS VIDEO