Sunce Planete Sunčev sistem Svemir
Shutterstock
Sunce Planete Sunčev sistem Svemir

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Astronomi i naučnici iz Evropske južne opservatorije otkrili su kako jedna od udaljenih galaksija u svemiru počinje da se gasi, što može da bude značajno otkriće u razumevanju svemira i života galaksija.

U ESO veruju da je gašenje galaksije prouzrokovano sudarom s drugom. Prema njihovim navodima, nova galaksija koja se formirala sudarom poznata je pod imenom ID2299.

- Ovo je prvi put da smo u dalekom svemiru primetili tipičnu masivnu galaksiju koja stvara zvezde i koja će umreti zbog masovnog izbacivanja gasa - kaže Anagracija Puglisi, vodeći istraživač nove studije s Univerziteta Darem.

Izbacivanje gasa događa se velikom brzinom, a budući da i galaksija vrlo brzo stvara zvezde, više stotina puta brže od našeg Mlečnog puta, preostali gas će se brzo potrošiti.

- Bila sam oduševljena otkrićem tako izuzetne galaksije. Takođe, bila sam uverena da postoje određeni procesi koji mogu da nas nauče kako funkcionišu udaljene galaksije i kako zapravo teče njihova evolucija - rekla je Anagracija Puglisi, preneo je Kliks.

S obzirom na to da je galaksija, koja je otkrivena putem ALMA sistema, udaljena devet milijardi svetlosnih godina, astronomi su zapravo zabeležili događaj koji se, kako navode, dogodio u mladoj fazi svemira, kada je on bio star "samo" 4,5 milijardi godina.

Pročitajte: