Suecki kanal, more, brod
EPA
Suecki kanal, more, brod

EPA

Suecki kanal, more, brod, Foto: EPA

Valter Šhalka, izvršni direktor kompanije Suzano SA, rekao je da se brazilski proizvođač celuloze trudi da transportuje sirovine za toaletni papir zbog kašnjenja uzrokovanih blokadom.

Ever Given, brod koji je dugačak gotovo koliko je visok Empire State Building, blokira veštački plovni put od utorka, 23. marta. Povezujući Aziju i Afriku, kanal je glavni put prevoza robe, a 12% svetske trgovine prolazi kroz njegove vode.

Šhalka je za Bloomberg Njuz rekao da bi to sada moglo poremetiti proizvodnju toaletnog papira.

"S porastom potražnje za brodovima koji nose rebraste čelične kontejnere, stiskanje počinje da se širi i razbija na veliko, a preti i odlaganjem isporuke kompanije", rekla je Valka.

Ovaj poremećaj u trgovini celulozom imaće uticaja na zalihe toaletnog papira ako kompanije nemaju materijal za izradu.

Stručnjaci Lloid's List- a procenili su da brod drži robe procenjene na 9,6 milijardi američkih dolara svaki dan kada ostane zaglavljen.

Vlasti rade na oslobođenju broda, ali do sada napori nisu bili uspešni. Jedan pristup koji se sada koristi je bageriranje.

Nizozemska kompanija Boskalis pozvana je da iskopa pesak i blato oko trupa broda. Generalni direktor kompanije Peter Berdovski rekao je za BBC Njuz da veruje da bi trebalo nedeljama da se plovilo oslobodi.

Lars Džensen, izvršni direktor kompanije Sea Intelligence Konsulting, koji je pratio događaje, pozvao je kompanije da razmotre alternativne rute.

„Što je kanal duže zatvoren, veći će se red iza njega stvoriti stvoriti. To može stvoriti zaostatak, što znači da se moraju predvideti dodatna vremena čekanja čak i kada se kanal ponovo otvori ', rekao je u postu na LinkedIn-u.

Rekao je da će brod, ako se oslobodi u narednih nekoliko dana, biti minimalan, jer obično uzimaju u obzir nekoliko dana kašnjenja prilikom rasporeda tereta. Juče je japanski vlasnik Ever Givena izvinio se zbog prekida globalne trgovine.

Šoei Kisen Kaiša rekao je da je pokušavao da preuslovi brod, ali se suočio sa krajnjim poteškoćama, prenosi BBC Nevs .

„U saradnji sa lokalnim vlastima i Bernhardom Schulte Shipmanagementom, kompanijom za upravljanje brodovima, pokušavamo da preusmerimo, ali suočeni smo sa ekstremnim poteškoćama. Iskreno se izvinjavamo što sam izazvao veliku zabrinutost brodovima u Sueckom kanalu i onima koji planiraju proći kroz kanal ", rekla je kompanija.