Bager kao superheroj spašava svet i svetsku ekonomiju, veliki napori se ulažu da bi saobraćaj ponovo proradio!
Kontejnerski brod Ever Given nasukao se u utorak ujutro na jednom potezu južnog kanala nakon što je izgubio sposobnost manevrisanja po jakom vetru i oluji prašine, navodi se u saopštenju uprave Sueckog kanala (SCA).
Brod blokira saobraćaj u oba smera kroz jedan od najprometnijih brodskih kanala koji prevozi naftu, žito i drugu robu između Evrope i Azije.
U sredu uveče, kompanija za pomorski servis GAC izdala je poruku kupcima da se napori nastavljaju oko nasukanog tegljača. Takođe je dodato da vremenski uslovi (vetar) i veličina kontejnerskog broda „otežavaju operaciju“.
Fotografija bagera koji pokušava da "spasi" brod senzacija je na društvenim mrežama . Jakub Jakobovski, stručnjak iz Centra za istočne studije, objavio je zapis na jednoj od društvenih mreža.
Pitam se da li momak u bageru zna da je 10% svetske trgovine i stopa kojom će se Evropska unija oporaviti nakon kovid-a u potpunosti zavisi od njega. Sada doslovno spašava svet.
Odmah su se pojavili komentari ispod posta:
"Kakav posao"
"Izgleda kao mrav koji pokušava da okrene slona na bok"
Sistem za praćenje brodova prikazuje pet tegljača koji okružuju Ever Given i još tri se kreću prema njemu. Međutim, GPS signal broda-kontejnera pokazuje samo neznatne promene u njegovom položaju tokom poslednja 24 sata.
Zadatak deblokade kanala poveren je japanskoj kompaniji Nippon Salvage Ko i holandskoj grupi Boskalis.
Šef Boskalisa, Peter Berdovski, ne ostavlja sumnju - puštanje broda može potrajati od nekoliko dana do čak nekoliko nedelja . Brod se nasukao i svojim pramcem zaronio u peskovitu obalu. Možda će biti potrebno iskrcati brod i ispumpati gorivo i vodu kako bi se smanjila njegova težina. Tada ćete verovatno morati produbiti dno duž trupa, a zatim tegljačima pokušati izvući brod iz plićaka.
- Moglo bi se reći da je reč o veoma teškom kitu bačenom na plažu - objašnjava stručnjak.
Suecki kanal - ključni „autoput“ sveta
Na desetine brodova, uključujući druge velike brodove-kontejnere, kao i cisterne za naftu i gas i brodove za prevoz rasutih tereta koji prevoze žito, okupilo se na oba kraja kanala, stvarajući jednu od najvećih zastoja u saobraćaju zabeleženih godinama , napominje Roiters. Agencija AP piše o najmanje 150 brodova koja čekaju da prođu kroz kanal.
Sueckim kanalom dugim 193 km svakodnevno prelazi oko 30 procenata globalni obim kontejnera, kao i oko 12 procenata sve svetske trgovine svim robama.
Stručnjaci brodske industrije kažu da će neke blokade možda morati da preusmeravaju brodove i plovidbe oko južnog vrha Afrike, ako blokada ne bude uklonjena u narednih 24-48 sati , što bi putovanje učinilo nedelju dana ili nešto duže .

Komentari (1)
milovan
27.03.2021 14:50
Ma kako se bas tako taj brod namestio.?? Nije to slucajno.!!! Mora da su tu umesali prste Rusi ili Kinezi.!!!?? Sankcije odmah,za svaki slucaj.Odmah da reaguju SAD i EU. ha,ha,ha,ha,ha