Poručili bakar, a dobili nešto što nije ni blizu poznatog metala! Šteta iznosi 36 miliona dolara

screenshoot/Twitter
Jedno švajcarsko preduzeće dobilo je od turskog dobavljača obojeno kamenje umesto 10.000 tona bakra!. Predstavnici "Merkuria Enerdži Grup"-a iz Ženeve, tvrde da je kompanija prošle godine bila žrtva prevare pri kupovini 10.000 tona bakara, ukupne vrednosti za koju su bili prevareni iznosi neverovatnih 36 miliona dolara!
Kada je porudžbina počela da pristiže u Kinu, u kontejnerima je umesto bakra otkriveno kamenje prefarbano prepoznatljivom nijansom metala. Bizaran slučaj dogodio se uprkos sigurnosnim i inspekcijskim kontrolama.
Prošle godine, švajcarski gigant sklopio je ugovor o kupovini bakra u nečistom obliku, sa isporukom u Kini. Oko 6.000 tona utovareno je u više od 300 kontejnera na osam brodova. Pre izlaska brodova iz luke u blizini Istanbula, bakar je zamenjen kamenjem koje je obojeno sprejom kako bi izgledalo kao daleko skuplji metal.
"Merkuria Enerdži Grup" jedan je od pet najvećih trgovaca naftom na svetu, traži pravdu na turskim i britanskim sudovima. Tužen je dobavljač, kompanija "Bietsan Bakir".
Turska policija privela je više osoba koje su dovedene u vezu sa „lažnim bakrom“.
"Privedeni su oni za koje se sumnja da su umešani u razne faze organizovane prevare u kojoj je oštećena "Merkuria Enerdži Grup'“, navodi se u saopštenju kompanije.
Sve ukazuje na to da je u prvoj grupi kontejnera bakar bio pre nego što je inspekcija pregledala pošiljku. Potom su na kontejnere postavljene sigurnosne plombe. Prema navodima turskih advokata, kontejneri su potom otvoreni, bakar zamenjen kamenom i na kraju postavljene lažne sigurnosne plombe.
Kada su brodovi napustili luku u Turskoj, švajcarska kompanija uplatila je ugovorenu sumu od 36 miliona dolara. Prevara je otkrivena tek kada je, gotovo mesec dana kasnije, tovar stigao u Kinu.
U slučaju da isporuka ne bude izvršena, kupac može dobiti odštetu u skladu sa polisom osiguranja tereta.
Međutim, "Merkuria Enerdži Grup" utvrdila je da je samo jedan od sedam ugovora koje je turska kompanija koristila za osiguranje tereta bio stvaran. Svi ostali bili su falsifikovani. Više saslušanja u okviru slučaja najavljeno je za ovu nedelju.
Naša preporuka
