Avionska nesreća ma Kubi
EPA/Omara Garca
Avionska nesreća ma Kubi

EPA/Omara Garca

Avionska nesreća, Foto: EPA/Omara Garca

Oni veruju da je Šah skrenuo sa kursa, te da je potom ili sačekao da "boing 777" ostane bez goriva, ili se njime namerno zabio u more kako bi se raspao pri udaru.

 Luka Knežević

Screenshot Youtube

Ugledni stručnjak za avione Vilijam Langeviše izneo je novu teoriju "Atlantiku".

On tvrdi da je Šah najverovatnije ili ubio, ili onesposobio kopilota u kabini, pre nego što je prouzrokovao smrt svih putnika.

Elektroinženjer Majk Egzner, koji takođe pripada nezavisnoj grupi stručnjaka, veruje da je Šah, pre nego što je izvršio samoubistvo, namerno podigao avion iznad 12.000 metara i napravio nagli zaokret, čime je ubrzao pad pritiska u kabini.

- Namerno obaranje pritiska bio bi logičan i verovatno jedini način da se uspostavi kontrola nad kabinom, koja bi verovatno nastavila da leti još satima, kaže Langeviše.

Maske za kiseonik, koje funkcionišu na visinama do 4.000 metara, i to tokom perioda od svega 15 minuta, na visini od 12.000 metara ne bi imale efekta.

PROČITAJ JOŠ:

- Putnici bi verovatno onemoćali u roku od nekoliko minuta, izgubili svest i polako umrli, bez simptoma gušenja i gubitka daha.

Avion "boing 777" na letu MH370 od Kuala Lumpura do Pekinga sa 239 putnika i članova posade nestao je osmog marta 2014, a njegov nestanak je jedna od najvećih misterija u istoriji avijacije.

Posle toga su se pojavile brojne teorije o tome šta se s njime desilo, uključujući i to da je pilot, koji je isti put preleteo na kućnom simulatoru leta, u to vreme bio depresivan.

Njegov neimenovani kolega je uveren da je Šahovo psihičko stanje uticalo na odluku da izvrši samoubistvo i odvede putnike u smrt.

- Zaharijev brak je bio loš i spavao je sa stjuardesama - rekao je on.