GRADIMO VIŠE NEGO SVE ZEMLJE U REGIONU Momirović: Radovi napreduju na svim infrastrukturnim projektima
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

To je, kako kaže, više nego što rade sve zemlje u regionu zajedno.

U emisiji "Lica nacije" Radio televizije Pančevo, Momirović je istakao da je Srbija pre svega orijentisana na investicije u stratešku infrastrukturu, kao što su auto-putevi, brze saobraćajnice, brze pruge, luke, aerodromi.

Govoreći o komercijalnom ugovoru o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji pristupne saobraćajnice Gornji Milanovac - petlja Takovo i Okvirnom sporazumu o relizaciji projekata izgradnje obilaznica oko Požege, Užica, Loznice i tunela ispod prevoja Kadinjača koji je u petak potpisan sa predstavnicima kineske kompanije "Power construction corporation of China", Momirović je rekao da je to jedan atipičan projekat u odnosu na ostale.

Objasnio je da je atipičan jer se, kako kaže, ne može infrastruktura zemlje bazirati samo na investicijama u velike infrastrukturne projekte, dodajući da država danas investira ogroman broj regionalnih, državnih i lokalnih puteva.

"Uvećao se broj automobila, kamiona, kako ekonomija raste broj kamiona na putevima je još veći. Nama danas, na primer u Užicu, prolazi svaki dan pored dve osnovne škole ogroman broj kamiona. U Gornjem Milanovcu, koji ima jako razvijenu industriju i jako veliki broj fabrika, kroz centar grada prolaze kamioni. Mi to ne možemo da tolerišemo više. Iz saobraćajnog ugla gledano, a i iz ekološkog ugla. Naročito u Užicu koje ima možda i najgoru situaciju sa aerozagađenjima", rekao je Momirović.

GRADIMO VIŠE NEGO SVE ZEMLJE U REGIONU Momirović: Radovi napreduju na svim infrastrukturnim projektima

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

 

 

Istakao je da su zbog toga ugovori potpisani u petak sa Kinezima važni.

"Ovim ugovorom i sporazumom nije predviđena izgradnja auto-puteva, ali za te gradove to je važnije od autoputeva", rekao je Momirović.

Naveo je da samo tako država može da tim gradovima obezbedi komfor u saobraćaju i da imaju rešeno ekološko pitanje u vezi sa aerozagađenjem.

Momirović je istakao da Užice nije imalo kapitalnu investiciju u prethodnih 30 godina i dodao da smatra da investicije u infrastrukturu ne treba niko da kritikuje, jer su one, kako navodi, čiste, prvoklasne, velike i direktna posledica politike predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Govoreći o brzim prugama, Momirović je kazao da i tu radovi napreduje, kao i da je jedan brzi voz već stigao u Srbiju, a da se očekuju još dva.

"To su najbolji vozovi na svetu u svojoj kategoriji. Pruga koju smo mi praktično izgradili je bolja i kvalitetnija od većine pruga u Švajcarskoj. Mi smo sad u samoj završnici građevinskih radova. Dva najveća grada u Srbiji, Beograd i Novi Sad, biće povezana najbržom prugom u istočnoj Evropi", rekao je Momirović.

Govoreći o legalizaciji objekata, ministar je zamolio građane da legalizuju svoje objekte i poručio da neće biti toleranicije za bahate investitore.

"Ovaj proces podrazumeva više miliona ljudi i njihove objekte koji treba da budu uvedeni u pravni okvir koji je legalan. To nije jednostavno pitanje i molim ljude da ne čekaju. Naš cilj je da do 2023. godine završimo sa tim pitanjem, jer smo praktično 25 godina u procesu legalizacije. Nećemo tolerisati bahate investitore", rekao je Momirović.

Kada je reč o poziciji Srbije u regionu, Momirović je istakao da Srbija danas ima poziciju glavnog partnera na Balkanu svim svetskim silama SAD-u, EU, Rusiji, Turskoj, Kini i velikom broju manjih regionalnih lidera.

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading