amazon
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Međutim, za braću i sestre Džefa Bezosa – Marka i Kristinu – ta odluka ih je katapultirala u redove milijardera.

Bloombergov izveštaj otkriva da su oni 1996. kupili deonice Amazon.com za po 10.000 dolara. Ova investicija je od tada eksponencijalno rasla, pri čemu bi udeo brata i sestre danas potencijalno dostigao preko milijardu dolara, što je povećanje od vrtoglavih 10.249.900 posto.

Džef Bezos i Loren Sančez

Foto: Profimedia

 

 

Prema članku Luxury Launchesa, koji se poziva na Bloombergov izvještaj od 31. jula 2018, tadašnji udeli brata i sestre Džefa Bezosa procenjeni su na 640 miliona dolara pojedinačno, na osnovu zaključne cene donica Amazona od 91 dolar u to vreme.

Sada, uz cenu deonica Amazona od 149 dolara, njihovi udeli su procijenjeni na više od milijardu dolara, pojedinačno, ili preciznije: 1,04 milijarde dolara. Kako je Džef pokrenuo onlajn knjižaru

Bezos je, prepoznajući novi potencijal e-trgovine, krenuo u ambiciozan poduhvat osnivanjem Amazona još u julu 1994. godine. To je bilo vreme kada su internet prvenstveno koristile vlade i obrazovne institucije. Uprkos ovim ograničenjima, Bezos je bio nepokolebljiv i sledio je svoju viziju, uvidevši šire mogućnosti koje internet može da ponudi.

Uveriti investitore, uključujući njegovu porodicu, u potencijal ovog poduhvata uprkos velikom riziku od neuspeha bio je monumentalan zadatak. Bezos je upozorio svoje roditelje na rizik od 70% gubitka ulaganja. Prema knjizi “The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon“, rekao je:

“Želim da budete svesni rizika jer želim da se vratim kući za Dan zahvalnosti, u slučaju da ovo ne uspe.”

Godine 1994. Bezos je navodno održao 60 sastanaka sa članovima porodice, prijateljima i potencijalnim investitorima u pokušaju da ih ubedi da investiraju u njegovu ideju o internet knjižari. Od 60 ljudi kojima se obratio, 38 ga je odbilo.

amazon

Foto: Shutterstock

 

 

Godinama kasnije, Bezos je razmišljao o ovim ranim odbijanjima, napominjući kako su neki od onih koji su odbili njegovu ponudu i dalje bili pogođeni tadašnjom odlukom, ili su je prihvatili kao deo života ili su smatrali da je previše bolno o njoj raspravljati.

Amazonov put do uspeha bio je prepun izazova. Kompanija je na berzu izašla 15. maja 1997. po ceni od 18 dolara po deonici, navigirajući kroz turbulentna vremena dot-com balona. Ipak, pod Bezosovim vođstvom, kompanija ne samo da je opstala već je i procvetala, proširivši se izvan maloprodaje na mreži i postigavši ​​tržišnu kapitalizaciju od 1,5 biliona dolara.

Mark i Kristina Bezos, uprkos izrazito povučenom životu, bili su sastavni deo Amazonove priče. Mark Bezos, odstupajući od Amazonove staze, napravio je uspešnu karijeru u oglašavanju i filantropiji, dok je Kristina Bezos zadržala diskretnu aktivnost, fokusirajući se na porodične i filantropske poslove.

amazon

Foto: Shutterstock

 

 

Iskustvo braće i sestara Bezos s Amazonom, od visokorizične investicije do povrata od milijardu dolara, naglašava snagu vizionarskog preduzetništva i potencijal digitalne ekonomije. Njihova priča, isprepletena s usponom jedne od najuticajnijih svetskih kompanija, naglašava dalekosežni uticaj strateškog preuzimanja rizika u svetu tehnologije i trgovine koji se brzo razvija.

Priča o braći i sestrama Bezos i njihovom ulaganju u Amazon više je od priče o finansijskoj dobiti; to je primer potencijala startapa. Njihov uspjeh je podsetnik da ulaganje u startap, iako rizično, može dovesti do izvanrednih rezultata. Radi se o uočavanju prilika u vizionarskim idejama i hrabrosti da ih podržimo, čak i kada se budućnost čini neizvesnom.

Zamislite da ste deo nečega što počinje s malim, ali prerasta u globalni fenomen. To je privlačnost ulaganja u startape. Današnja mala online knjižara mogla bi biti sutrašnji tehnološki gigant.

Amazon je danas najvredniji svetski brend, piše B92.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading