LIDERI UPRKOS TAJKUNSKIM SPLETKAMA Kako je poslovao Telekom od 2018. godine do danas
Tanjug

Snažnim ulaskom u kupovine lokalnih operatera i prodorom u tržište kućnog interneta i multimedije (striming servisi), a s tim povezano i proizvodnjom sopstvenih sadržaja poput TV serija, „Telekom“ je u periodu od 2018. godine do danas, od marginalnog tržišnog igrača s tendencijom propadanja, uspeo ne samo da zaustavi taj trend, već da potpuno preokrene situaciju na tržištu i postane ravnopravan sa tržišnom konkurencijom, prenosi ekspres.net.

A ta konkurencija je, potpuno nesmetano i koristeći razne poslovno nefer metode, prethodnih desetak godina imala dominantan položaj, to jest u potpunosti kontrolisala visokoprofitabilno tržište telekomunikacija i upravljala svim faktorima ključnim za stanje na tržištu, od donošenja zakona, preko nesmetane kartelizacije do raznih mahinacija na terenu. 

Nije tajna da je naziv te beskrupulozne konkurencije „Junajted grupa“, međunarodni koncern sa Draganom Šolakom na čelu, sa centralama u Holandiji i Luksemburgu. Kao što nije tajna da su stabilizacija, oporavak i uspeh „Telekoma Srbija“ tesno povezani sa dolaskom Vladimira Lučića na najodgovornije funkcije u toj kompaniji, od jeseni 2018. na mesto „koordinatora za multimediju“ do decembra 2020. na poziciju generalnog direktora. 

I upravo zato su „Telekom“ i Vladimir Lučić ove tri godine stalna meta destruktivne manipulativne kampanje „Junajted grupe“ i Šolaka, koja se vodi brutalnom zloupotrebom medija koje drže pod potpunom kontrolom. Navodno nezavisni mediji poput N1, Nove i „Danasa“ zapravo su udarne SS jedinice Dragana Šolaka, a uređivačka politika im je isključivo u službi gazde, osionog milijardera sa vilom na Ženevskom jezeru. 

Ali da vidimo šta kažu ključni pokazatelji poslovanja „Telekoma Srbija“ za period od 2018. godine do danas, koliko je Vladimir Lučić odgovoran za ovog državnog giganta. 

Snažan rast

„Telekom“ u svom poslovanju ostvaruje prihode koji značajno odskaču na realno malom tržištu Srbije. U 2020. godini „Telekom Srbija grupa“ ostvarila je ukupni prihod od 1,17 milijardi evra, dok je godinu dana ranije ukupni prihod iznosio 1,13 milijardi.

Kada se napravi poređenje sa 2018, kada je ostvaren ukupni prihod 1,06 milijardi evra, možemo reći da grupacija beleži značajan rast prihoda gledajući prirodu posla kojim se bavi i samim tim maržu koju ostvaruje. „Telekom Srbija“ posluje „više nego dobro“, ekspertski je zaključak.  

Gledajući finansijske pokazatelje, a ključna je EBITDA koju „TS grupa“ generiše u prethodne tri godine, ona svake godine sve više raste: 2020. iznosila je 420 miliona evra, naspram 2019. kada je bila 410,2 miliona evra. Gledajući 2018. kada je iznosila 328 miliona evra, možemo zaključiti da to predstavlja ozbiljan rast, što je posledica snažnih investicija: kupovina lokalnih operatera koja je dovela do ukupnog povećanja broja korisnika. 

Kada se pogledaju osnovni finansijski pokazatelji, „neto bankarski dug kroz EBITDA“ i „ukupni bankarski dug kroz EBITDA“ - koji u 2020. godini iznose 3,24 - jasno se može videti da „Telekom“ u svom poslovanju ostvaruje odlične rezultate.

Borba za Premijer ligu

Povod za celu priču bila je odluka da se otkupe prava na utakmice Premijer lige, što je izazvalo „buku i bes“ „Junajted grupe“, uključujući iznošenje neproverenih tvrdnji da je državni gigant izdvojio 600 miliona evra za ugovor na šest godina i obuhvata TV prenose uživo 380 utakmica u svih šest država na teritoriji bivše Jugoslavije. Kakve astronomske svote novca se vrte oko engleske Premijer lige odlično se vidi u detaljnoj analizi Instituta za sportski biznis (SBI) iz Barselone.

Nosioci prava na emitovanje utakmica Premijer lige u Velikoj Britaniji, medijska korporacija „Sky“ i telekomunikacioni gigant BT, za ekskluzivna prava na žive prenose od 2016. do 2019, što je dvostruko kraće vreme u odnosu na ugovor „Telekoma“, platili su čitavih 5,1 milijardu funti, odnosno oko šest milijardi evra! 

Ogroman novac vrti se i za dobijanje prava na emitovanje izvan Britanije, što oni zovu „overseas“, inostranstvo, pa su od 2016.do 2019. godine razne medijske kompanije da bi prenosile utakmice Premijer lige platile ukupno oko 3,5 milijarde evra! I to je novac za tri godine, dok je „Telekom Srbija“ sklopio ugovor na dvostruko duži vremenski period. 

Ugovor „Telekoma Srbija“ i Premijer lige velika je stvar koja će srpskom telekomunikacionom gigantu otvoriti put ka najvećoj i najuspešnijoj kompaniji ove vrste u Jugoistočnoj Evropi. 

Sa ovom ocenom slaže se i Dušan Stojaković, dugogodišnji urednik ekonomske rubrike u „Novostima“. 

- „Telekom Srbija“ je od tromog giganta, koji je funkcionisao po inerciji i glavni prihod ostvarivao od prevaziđene fiksne telefonije, za samo nekoliko godina uspeo da se ozbiljno uključi u tržišnu utakmicu i postane lider i u mobilnoj telefoniji, brzom internetu, ali i u distribuciji kablovske televizije. Pobedom nad direktnim konkurentom SBB-om za prava na prenos Premijer lige kompletirali su na Areni sport sve lige petice, uz Ligu šampiona i ostala Uefina takmičenja, domaći fudbal, NBA, ABA ligu... Danas ljubitelji sporta više neće imati dilemu kojeg kablovskog operatera da izaberu -  ističe Stojaković.

Smanjene kreditne obaveze

Povodom medijskih manipulacija u vezi sa godišnjom dobiti koju „Telekom Srbija grupa“ ostvaruje, tačno je da je ova grupacija u 2020. prikazala dobit od „samo“ 35,38 miliona evra. Međutim, kada se pogleda sa druge stane, „TS grupa“ je samo u toj godini smanjila obaveze po ukupnim kreditima za čitavih 365,5 miliona evra i to po osnovu glavnice kredita, a samim tim se smanjila osnovica za obračun kamate.

Komentari (0)

Loading