FOTO TANJUG/ JKP "BEOGRADSKI METRO I VOZ"/ nr
Foto: Tanjug/Foto Tanjug AP

Mladenović je rekao za Tanjug, nakon obilaska fabrike CRHCHI u gradu Čangša, da će sa TBM u prvoj fazi metroa kopati 11 kilometara podzemnih tunela od ukupno 15 kilometara trase sa 15 stanica.

"Veliko mi je zadovoljstvo što sam sa predstavnicima kompanije PowerChina i njihovim lokalnim partnerima mogao da obiđem fabriku u kojoj se proizvode dve mašine za kopanje tunela (TBM) namenjene prvoj fazi Beogradskog metroa", naveo je on. 

Mladenović je istakao da je ugovor za proizvodnju dva TBM-a potpisan u maju, a da će mašine biti završene u narednoj godini i isporučene Beogradu u drugoj polovini 2026. godine.

"Danas možemo da vidimo delove mašina u proizvodnji, a naši stručni timovi će u januaru prisustvovati završnim testiranjima, što je ključna faza pre isporuke“, rekao je Mladenović.

Mladenović je podsetio da je kineska kompanija CRCHI do sada proizvela više od 1.700 TBM-ova kojima je iskopano više od 6.000 kilometara tunela širom sveta, što, kako je rekao, uliva poverenje u kvalitet i pouzdanost opreme namenjene Beogradu.

"Veoma smo zadovoljni što imamo ovakvog partnera, a saradnja Srbije i Kine u ovom projektu predstavlja veliki podsticaj za razvoj Beograda i srpske privrede“, naglasio je Mladenović.

Generalni direktor kompanije CRCHI He Jongðun izjavio je da se TBM mašine njihove kompanije koriste u preko 35 zemalja u svetu i da su iskustva u izradi zadovoljavajuća i na nivou.

"Koristi se velikom broju zemalja širom sveta, poput Kine, Rumunije, Poljske i Egipta", naveo je on.

Delegacija JKP "Beogradski metro i voz" obišla je danas proizvodne pogone fabrike Kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa.

Ove mašine, poznate i kao "krtice", ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta. 

Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.

Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP "Beogradski metro i voz" upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.

 

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading