Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Međutim, v.d. direktora Elektrodistribucije Biljana Komnenić istakla je da će ova obaveza biti stroža i da će se brojila u Srbiji očitavati na svaka tri meseca. Na ovaj način, EDS nastoji da smanji troškove i poveća efikasnost u sistemu distribucije, ali i da građanima omogući fleksibilnije i transparentnije praćenje potrošnje struje.

Mogućnost mesečnog plaćanja računa ostaje

Iako će očitavanje biti ređe nego do sada, građani neće ostati uskraćeni za mogućnost da račune za električnu energiju plaćaju mesečno. Za to je razvijena digitalna aplikacija koju Elektrodistribucija koristi od 1. do 6. u mesecu. Ova aplikacija omogućava korisnicima da sami očitaju stanje brojila i unesu te podatke putem telefona ili računara.

Kako funkcioniše aplikacija?

Svakog meseca, u periodu od 1. do 6. dana, korisnici dobijaju obaveštenje ili podsećanje da je otvoren rok za očitavanje stanja brojila putem aplikacije.

  • Korisnik treba da očita trenutno stanje brojila – najčešće broj prikazan na brojčaniku strujomera.
  • Podaci se unose direktno u aplikaciju, koja potom automatski obračunava potrošnju i generiše preliminarni račun za tekući mesec.
  • Nakon unosa, korisnik može pregledati račun, proveriti detalje potrošnje i izvršiti uplatu putem različitih metoda – preko interneta, mobilnog bankarstva ili na uplatnim mestima.
  • Ukoliko korisnik iz bilo kog razloga ne unese podatke, aplikacija koristi poslednje poznate očitane vrednosti ili procene potrošnje kako bi generisala račun, a naknadno će biti izvršena korekcija kada dođe do fizičkog očitavanja.
  • Ovakav model omogućava potrošačima da imaju bolju kontrolu nad svojom potrošnjom i smanjuje greške koje mogu nastati usled procenjenih računa.

BONUS VIDEO

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading