Kako je propao čuveni italijanski brend koji su Srbi obožavali: Šta se dešava sa radnjama kod nas?
Možda kada čujete slogan „Sve boje sveta“ odmah vam se u mislima iscrtava izlog, neke boje, boja brenda, zar ne? Postoje brendovi koji prevazilaze modu i postaju autentični simboli koji odražavaju društvene vrednosti – oni idu daleko dalje od puke odeće. Benetton je, naravno, jedan od njih. Tokom svoje istorije, njegove upadljive boje uvek su prenosile poruku raznolikosti i inkluzije.

Zašto se opet povela priča o Benettonu, kad ga već dobro poznajemo? Zato što život ponekad nije fer, a Benetton se suočava sa najmračnijom mrljom u svojoj istoriji. Četrdeset prodavnica ovog italijanskog brenda biće primorane da zatvore širom sveta kao posledica ozbiljne ekonomske krize kroz koju kompanija prolazi.
Kako su dospeli do ove tačke?
Treviso (Italija) je rodno mesto ovog modnog brenda, osnovanog 1965. godine. Njegov slogan – onaj koji smo ranije pomenuli, „Sve boje sveta“ – odražavao je jasnu i inovativnu filozofiju za to vreme: ovde je raznolikost bila prioritet u svim oblastima. Benetton nije ostao u tišini; kroz svoje reklame prenosio je poruke o temama o kojima se niko drugi nije usudio da priča – rasizam, ratovi koji su se vodili, pa čak i AIDS – čime je postao jedinstven u svom sektoru. Međutim, održati se na površini predstavlja težak izazov za modne kompanije, i tu je Benetton počeo da slabi.
Foto: Shutterstock
Koji je razlog ovog pada?
Tokom 80-ih i 90-ih, Benetton je bio pozicioniran kao jedan od vodećih brendova na modnom tržištu, ali od 2000. godine sve je počelo da se menja. Dolazak „brze mode“ i kompanija poput Zara, H&M i Primark potpuno su promenili pravila igre. Moda je postala znatno jeftinija (i dostupna svim budžetima), iako je kvalitet bio niži, a Benetton nije uspeo dovoljno brzo da prilagodi svoj fokus niti da se takmiči sa trenutnom brzinom kojom druge kompanije posluju.
S druge strane, model širenja nije bio ni najuspešniji – Benetton je brzo rastao zahvaljujući franšiznom modelu koji se na kraju pretvorio u teret, zbog čega kompanija sada ima dugove od 30 miliona evra (samo na jugu Italije!!). Očigledno, ovaj problem proističe iz lošeg upravljanja, ali kada su to shvatili, bilo je već prekasno.
Foto: Shutterstock
Unutrašnji konflikti i plan restrukturiranja
Luciano Benetton i Massimo Rendon, suosnivač brenda i izvršni direktor, imali su nesuglasice u vezi sa lošim upravljanjem, a spor je dodatno oslabio budućnost kompanije. Ipak, nada nikada nije izgubljena – uprava će pokušati da spasi brend pod svaku cenu. Tim za upravljanje pokrenuo je plan restrukturiranja koji, nažalost, podrazumeva zatvaranje 420 prodavnica širom sveta. Do sada je zatvoreno 180 objekata… ali, hoće li to biti dovoljno?
Ko će biti pogođen ovim zatvaranjem?
Još uvek nije poznato u kojim će zemljama šareni izlozi ovih prodavnica zauvek zamračiti, niti da li će se radnje zatvoriti i u Sjedinjenim Američkim Državama, pošto kompanija još nije dala detalje. Za sada, proizvode ovog brenda možete i dalje kupovati putem njihove web stranice, gde se nalazi i locator prodavnica ukoliko želite da ih vidite uživo.
Foto: Shutterstock
Da li će uspeti da se izvuku iz ove krize – vreme i sprovedene promene će pokazati. Za sada se veruje da bi mogli da se oslanjaju na digitalne strategije i saradnju sa influencerima kako bi postigli uspon nalik feniksovom. Italijanska kompanija još nije otkrila detalje o ostalim merama koje će sprovoditi (pored plana zatvaranja), ali je jasno da ih čeka težak put u kojem će morati da se oproste od mnogih karakteristika po kojima danas prepoznajemo ovaj brend.
Beneton u Srbiji
Otkazi se već dele, a mi smo proveravali kakvo je stanje u Srbiji i šta će biti sa njihovom filijalom.
Kada je reč konkretno o prodavnicama brenda, koje su sada u fokusu, u srpskoj prestonici posluju u dva tržna centra - SC Ušće i SC Galerija, piše Blic.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)