Automehaničar, polovni automobil
Alo / Ognjen Radošević
Automehaničar, polovni automobil

Alo / Ognjen Radošević

Automehaničar, polovni automobil, Foto: Alo / Ognjen Radošević

Nemački autoklub (ADAC) testirao je tri kompleta zimskih guma i jedan komplet letnih pri različitim temperaturama, letnjih 10 do 13 stepeni, 25 stupeni na mokroj podlozi te letnjih 35 na suvoj.

Tri kompleta letnih guma podeljena su po potrošenosti, od novih guma s 8 mm do istrošenih s 4 mm.

Šta su pokazali rezultati?

Na mokrom putu čak i pri višim temperaturama zimske gume se korektno ponašaju, odnosno nema velikih razlika u komparaciji s letnima, ali suv kolovoz je otkrio sve njihove slabosti.

Pri visokim temperaturama i s novim zimskim gumama najveća je razlika u performansama pri kočenju (brzina 100-0 km/h). Nove zimske gume imaju čak 16 metara duži zaustavni put od letnih. Kod istrošenih zimskih guma, razlika u zaustavnom putu u odnosu na letne je 5 metara.

U ADAC-u naglašavaju da se i upravljivost zimskih guma menja, odnosno postaje sve lošija kako rastu temperature. Pogotovo padaju performanse u zavojima, a to se posebno odnosi na dugačke i blage zavoje u kojima se vozi većom brzinom.