Automobili
EPA
Automobili

EPA

Automobili, Foto: EPA

To je odsek koji je još donedavno činio osnovu autoindustrije. Radi se o razvoju motora s unutrašnjim sagorevanjem, a koje u Audiju više nije prioritet. Čak, ako je verovati riječima prvog čoveka Audija, Markusa Duesmana, donedavno i te kako poznati modeli odlaze u istoriju.

Naime, on je za "Automobilwoche" potvrdio kako je Audi obustavio razvoj nove generacije motora s unutrašnjim sagorevanjem. Prevedeno, to znači da će se služiti onim što trenutno imaju pa će postojeći motori biti modernizovani kako bi udovoljili sve strožim emisijskim standardima. Dakle, još neko kraće vreme možemo računati na ponudu aktuelnih motora, ali ne i nekih noviteta.

Sasvim je jasno da će ova odluka imati posledice za ostatak grupacije. Audi je u VW grupi na poziciji R&D predvodnika pa je zaključak jasan u kom smeru se ide. Takva odluka ide u korak s ranijim najavama da će najpopularniji modeli uskoro biti isključivo električni.

Upravo tako, do kraja decenije, tolikoi poštovani modeli na ovim prostorima, A4 i A6 gube TDI oznaku i postaju isključivo električni.

Pretpostavlja se da će zadnji Audi koji slavi izjavu "there's no replacement for displacement" biti A8 Horch, a on će ispod poklopca imati W12.

Inače, u istom intervjuu Duesman je priznao kako će biti veliki izazov prilagoditi postojeće motore na strože standarde počevši od Euro 7 norme koja nastupa najranije 2025. godine. Pritom je i kritikovao EU regulativu rekavši kako se radi o izuzetno skupim i komplikovanim doradama od kojih će u konačnici okolina imati male koristi.

Pročitajte i: