Autoput auto-put
Alo!/Rajko Ristić
Autoput auto-put

Alo!/Rajko Ristić

Autoput auto-put, Foto: Alo!/Rajko Ristić

Uvoz vozila sa "evro 3" motorima koji će, prema najavama države, biti zabranjen do kraja 2020. već sada beleži osetni pad. 

- Svaki četvrti polovnjak koji se sada uveze u Srbiju ima motor "evro 3" standarda, što je znatno manje nego ranijih godina kada je udeo ovih automobila iznosio i 50 odsto - kaže direktor Centra za motorna vozila u AMSS Milan Božić. - Očekujemo da se ovaj trend nastavi bez obzira na zakonsku regulativu.

Božić upozorava da će ogroman problem imati vlasnici vozila tog i nižeg ekološkog standarda koja su u Srbiji već registrovana.

- Većina neće moći da prođe tehnički pregled, a naročito vozila sa kojih su skinuti katalizatori, ili DPF filter sa dizela - kaže on podsećajući da od 5. jula 2021. na snagu stupa propis po kojim će vozila na tehničkim pregledima koja ne ispunjavaju ekološke norme biti proglašena neispravnim.

Problem tehničkog pregleda rešavaće se ili vraćanjem katalizatora, "retrofitingom" vozila odnosno čišćenjem motora kako bi prošao tehnički pregled.

- To je neisplativo i najčešće će biti skuplje od samog vozila - objašnjava direktor Centra za motorna vozila AMSS i dodaje da će za takva vozila "kraj priče" biti na otpadu i u reciklaži.