automobili granica vozači
Tanjug/Zoran Žestić
automobili granica vozači

Tanjug/Zoran Žestić

automobili granica vozači, Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Postoje mnoge neistine koje se tiču motornog ulja. Kako bismo dokučili šta je zaista tačno, a što nije, pripremili smo nekoliko mitova u koje bi trebal da prestanete da verujete.

1. Menjajte ulje nakon svakih 5000 km

Sve ovisi o motoru i vrsti ulja koju koristite, kao i uvjetima u kojima vozite i načinu na koji to radite. Podrazumeva se da ćete češće menjati ulje ako imate običaj da se upustite u bržu vožnju. Ako nemate sklonost prema brzoj vožnji, niste primorani da često menjate ulje. Da bi se održali optimalni uslovi motora, dovoljno je vršiti izmenu ulja između svakih 8000 i 10.000 pređenih kilometara, piše sgCarMart.

2. Morate promeniti ulje prije nego što krenete na dugačak put

Ovo ne mora nužno biti istina. Pridržavajte se redovnog servisa i menjajte ulje u skladu s normom. Jedino u slučaju kada znate da će vam tokom puta zatrebati promena ulja, onda to učinite na vreme. Ne bi štetilo ni odvesti auto mehaničaru na proveru pre nego što krenete na svoje putovanje. Možda postoje neke druge stvari koje biste trebali proveriti.

3. Kvaliteta ulja raste s gustoćom

Mnogi mehaničari preporučuju gušće ulje. Kao objašnjenje navode da je ređe ulje pogodnije za razdoblja zahlađenja jer dopušta da se motor brže podmaže. Iako u tome ima istine, nemojte brzopleto doneti takvu odluku. Preporučuje se proveriti kakvu vrstu ulja proizvođač vašeg auta smatra najpogodnijom, uzevši u obzir model i tip motora.

4. Sintetičko ulje oštećuje zaptivač motora i izaziva curenje

Možda je ova činjenica bila tačna pre nekoliko godina, ali sintetička ulja današnjice ne izazivaju propadanje zaptivača motora. Nekada je dolazilo do neželjenog delovanja sintetičkog ulja na zaptivače zbog nepogodnih hemijskih spojeva, ali je taj problem danas iskorenjen. Curenje se može dogoditi jedino ako već postoji rupa u motoru pa će vam sintetičko ulje ukazati na oštećenje.

Motorno ulje

shutterstock

Motorno ulje, Foto: shutterstock

5. Filteru nije potrebna zamena kada menjate ulje

Filteri ulja služe kako bi sprečili neželjene ostatke da uđu u motor. Ako promenite svoje ulje, a da niste promenili i filter, zapravo vraćate te ostatke u motor. Svaki put kada menjate ulje, zamenite i filter.

6. Aditivi u ulju unapređuju rad motora

Mnogi entuzijasti za automobile preporučuju primjenu aditiva u motornim uljima, navodeći poboljšanje u radu motora. Ipak, ne postoji konkretan dokaz koji bi potkrijepio ovu tvrdnju. Štoviše, motorna ulja su formulirana tako da već sadrže sve što je potrebno vašem motoru da bi funkcionirao najbolje moguće. Primjenom aditiva možete izazvati hemijski disbalans, što dalje može negativno utjecati na rad motora.

7. Koristite vrhunsko ulje jer nema boljeg

Nije svim autima potrebno vrhunsko motorno ulje. Ne samo da je skuplje od uobičajenog ulja, već je beskorisno ako je neadekvatno vašem motoru. Provjerite kakvo ulje preporučuje proizvođač vašeg auta, odnosno motora.

8. Motul 300v je trkačko ulje

Iako ulja i maziva Motul 300v jesu prvenstveno namenjena za vožnju trkačkom stazom, pogodna su i za promet. Formulirana su tako da pospeše rad motora i zaštite ga od ekstremnih uslova. Ključ je u gustoći. Preporučuje se pridržavati se ulja tipa 5W30 i 5W40 za uobičajenu upotrebu.

Komentari (2)

Amater

18.02.2020 22:07

NEMCI U SVAKOM SERVISU ULJE I FILTERE MENJAJU NA 20.000 km ALI OVI NASI SPECIJALISTI MENJAJU NA 8.000 - 10.000 km.

StankoBM

19.02.2020 09:58

@Amater - Da....ali Nemci kupuju skuplje ulje i originalno a ne ovaj "šrot" koji mi zovemo ulje.....ako se ne varam.....