Automobili
Alo!/Marko Metlaš
Automobili

Alo!/Marko Metlaš

Automobili, Foto: Alo!/Marko Metlaš

Predlog zabrane uvoza automobila sa Euro 3 motorima značajno će uticati na rast cene polovnjaka u Srbiji. Takođe, od 5. jula 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kad je reč o emisiji izduvnih gasova.

Nadležni tek vagaju od kada će zabraniti uvoz polovnih automobila, i za koja vozila će to važiti, ali jedno je sigurno - ruskoj "Ladi" se ne piše dobro!

Pročitajte još:

 

Nemački list Focus još je početkom godine pisao da "Lada" odlazi sa evropskog tržšita, a u aprilu je saopšteno da ruska marka „Lada“ napušta evropsko tržište, ali da kompanija ima ideju kako da obezbedi uspešnu budućnost u Evropi.

Uvoznik Lada Deutschland je postigao dogovor da „Lada 4×4“ sa troja vrata ipak stiže na nemačko tržište u manjim serijama od najviše 1.000 primeraka. To je potvrdio idirektor distributerske kompanije Maks Šmit. 

Ranije je „Ladin“ terenac sa pogonom na sva četiri točka bio poznat pod nazivom „Niva“. Automobile sklopljene do kraja maja 2019. godine uvoznici će podeliti među sobom. Kompanija Lada Deutschland će ubuduće modifikovati čuveno terensko vozilo koliko joj mogućnosti dozvoljavaju, tako da 2020. godine može ponuditi klijentima prilagođenu varijantu. To znači da će nemački uvoznik postati u neku ruku i proizvođač.

Lada Niva

Alo!/Vladimir Marković

Lada Niva, Foto: Alo!/Vladimir Marković

Ako se ispoštuju ekološka pravila EU, cena će skočiti za 53%

U tom slučaju bi model 4×4 zbog specijalnog načina proizvodnje izgubio svoje glavno preimućstvo, a to je niska cena. Sada ovaj model sa dodatnom zaštitom od korozije košta 11.990 evra, dok je cena tjunirane verzije Urban 13.290 evra. Pored toga, postoji još i dosta veća verzija sa petoro vrata, i ona je skuplja još za 1.500 evra.

Lada 4x4 Urban

Sa novim ekološkim pravilima Evropske unije cena će naglo skočiti. Po Šmitovim rečima, model 4×4 će poskupeti za čitavih 6.400 evra. Sada je „Lada 4×4“ sertifikovana u skladu sa normama WLTP (Svetska harmonizovana procedura testiranja vozila) i troši 9,8 litara na 100 km, a emituje 226 grama ugljen-dioksida po kilometru.

Bonus video