Dolazak u pravom trenutku
„Hjundai i20“ u Evropi se prodaje duže od godinu dana, a kod nas je stigao tek oko Salona automobila u Beogradu.
Promo
Nije čudno, s obzirom na to da je za plasiranje novih automobila na srpskom tržištu pravi tajming važan preduslov za dobru prodaju, a korejski proizvođač, takođe, ima čudnu politku da pojedine modele pre ili kasnije lansira na određena tržišta, pa se to desilo i sa ovim modelom.
Akcije na snazi
Na našem tržištu, „hjundai i20“ prodaje se u verzijama sa tri motora (dva benzinska i jedan dizelaš), dva paketa opreme i tri menjača. Najjeftiniji „i20“, sa 1,2-litarskim benzincem od 84 KS, trenutno se prodaje po akcijskoj ceni od 9.990 evra, dok testirani primerak, u „stajl plus“ paketu opreme staje 11.090 evra, što je za 2.000 niže od redovne cene.
Novi „hjundai i20“ sa prethodnikom deli samo oznaku, jer je u potpunosti promenjen. Ne samo što se tiče dizajna, već se radi o potpuno novom automobilu, koji je od pojavljavanja napravio pometnju u B segmentu.
„Hjundai“ je modelom „i20“ predstavio svoj novi dizajnerski pravac, koji su kasnije preuzeli i kompaktni „i30“ i „tuson“. Novi „i20“ izgleda moderno i elegantno, sa atraktivnim LED svetlima, agresivnom maskom hladnjaka i C stubovima prekrivenim crnom plastikom, koja stvara utisak kao da krov lebdi.
Druga generacija je 40 milimetara duža od prethodnika, a za istu vrednost je povećano i međuosovinsko rastojanje (2,57 m). Nove dimenzije svrstavaju „i20“ među najprostranije automobile u segmentu sa dovoljno komfora za četvoro odraslih i prtljažnikom zapremine od 326 litara, koji je na nivou kompaktnih modela. Snažan utisak ostavila su i nova prednja svetla, čija grafika ne samo da izgleda efektno i čini „i20“ prepoznatljivim, već omogućava i odličnu vidljivost.
Kompletna promena ličnosti „i20“ nastavlja novim dizajnom unutrašnjosti, koji nije revolucionaran, ali donosi ogroman skok u odnosu na prethodnika. Prvo, sedišta su veća i komotnija, sa adekvatnom bočnom podrškom telu. Drugo, korišćena plastika je kvalitetnija, lepša je na pogled i prijatnija na dodir. U testiranom modelu sa paketom „stajl“ izdvojili bismo dvobojnu kombinaciju plastike i tkanine, koja oživljava unutrašnjost.
Testirani „hjundai i20“ pokretao je proverni 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 100 KS i 135 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog na 3.500 o/min. On je idealan izbor za mali „i20“ jer obezbeđuje sasvim dovoljno snage kada je to potrebno i pri tome troši oko 6,5 litara. Naravno, rezultati i performansi se drastično menjaju povećanjem opterećenja, ali ne bi trebalo da zaboravimo da je u pitanju model čiji je zadatak da brzo, efikasno i komforno odradi posao u gradskim uslovima.
Tehnički podaci „Hjundai i20“ 1,4 MPI
Motor 4-cilindrični, benzin l Zapremina 1.368 kubika l Snaga 100 KS pri 6.000 o/min. l Maksimalni obrtni moment 135 Nm pri 3.500 o/min. l Menjač 6-stepeni, manuelni l Pogon na prednjim točkovima l Dimenzije 4.035/1.734/1.474 mm l Međuosovinsko rastojanje 2.570 mm l Prtljažnik 326-1.042 litra l Rezervoar 50 litara l Maksimalna brzina 184 km/h l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,6 sek. l Prosečna potrošnja 6,5 litara