Miloš Veliki auto-put
Tanjug/Zoran Zestic
Miloš Veliki auto-put

Tanjug/Zoran Zestic

Miloš Veliki auto-put, Foto: Tanjug/Zoran Zestic

Nevladina organizacija Transport & Environment bliska je Evropskoj uniji, odnosno snažna je lobistička organizacija, koja utiče ili pokušava uticati na mnoge političke odluke. Nedavno je ta organizacija provela testove u praksi na Opel Astri i Nissan Qashqaiju, opremljenima dizelskim motorima, i došla je do zankovitih zaključaka.

Premda su današnji dizelaši nominalno čisti i dalje imaju jedan veliki problem. U T&E-u su u testovima izmerili ogromne količine sitnih čestica čađi pri čišćenju filtra u automobilu. Ta se reakcija događa u vožnji, svakih 250 do 500 kilometara, a može potrajati sve dok vozilo ne pređe i do 15 kilometara. Pritom su oba modela premašila limit sitnih čestica čađi od 32 do 115 posto.

U T&E-u ističu da 45 miliona dizelskih automobila na ulicama EU ima filtre za čađ i da se godišnje događa oko 1.3 milijarde čišćenja filtra u vožnji.

Podsetimo, sitne čestice su jedan od izvora opasnih bolesti pluća i srca. U T&E-u ističu da proizvođači automobila moraju 'očistiti' svoje automobile ako žele da ih i dalje prodaju na evropskom tržištu, a to se ne odnosi samo na Astru i Qashqai nego na gotovo sve dizelaše koje imamo priliku kupiti u našim salonima.