Čist filter je pola zdravlja!

Shutterstock
Pogrešno! Već u januaru počele su polenske reakcije kod osetljivih osoba, a izazivaju ih lešnik i jova, koji su najaktivniji krajem februara i početkom marta, a tada im se pridružuje i breza, koja je najaktivnija u aprilu. Tada postaje najkritičnije, pošto se u vazduhu nalazi polen raži, ali i trave, na koju je najviše ljudi i alergično!
Alergijske reakcije su ozbiljan problem tokom vožnje, jer svako kijanje ili brisanje nosa maramicom automatski znači i zatvorene oči, odnosno trenutni gubitak pažnje, što, na primer, tokom vožnje po autoputu može biti veoma opasno, čak i fatalno. Primera radi, pri brzini od 50 kilometara na čas sekund vožnje sa zatvorenim očima znači čitavih 13 metara nekontrolisane vožnje, čime se rizik od nesreće znatno povećava.
Štaviše, u istraživanju „Auto Bilda“ došlo se do podatka da se rizik od nesreće usled alergijske reakcije povećava za čitavih 30 odsto!

Promo
Za ove probleme medicina već ima spremno rešenje - kapi za oči, nos i tablete protiv alergija su efikasne, ali osim što leče alergiju, snižavaju krvni pritisak, pa se vozač ubrzano zamara i gubi koncentraciju, što je praktično poziv na nesreću. Sve u svemu, nije baš idealno rešenje. Srećom, postoje i druga rešenja, koja su daleko efikasnija i bez potencijalno fatalnih posledica. Na pitanje kako se od ovoga odbraniti, automobilska industrija je već dala odgovor - filter za polen. To je sada standard za gotovo sve putničke automobile jer se retko koje vozilo danas prodaje, a da nema klima-uređaj. Takođe, danas retko koji automobil nema filter za kabinu, pa upravo zato treba voditi računa o njihovoj redovnoj zameni.
Savremeni filteri za polen u svojoj unutrašnjosti imaju aktivni ugalj, koji značajno poboljšava zaštitna svojstva u filtriranju polena i u stanju je da zadrži i najsitnije čestice nečistoće van kabine. Štaviše, ovakvi filteri koliko-toliko uspevaju da zadrže svoju funkciju čak i kada je površina prekrivena prljavštinom.

Promo
Osim polena, čiste i štetne gasove koji dolaze iz okruženja automobila i, samim tim, čak i osobama koje nisu alergične na polen, znatno olakšavaju disanje tokom vožnje u zagađenim sredinama kakve su ulice velikih gradova. Preporuka je da se filter za kabinu menja jednom godišnje, odnosno posle odgovarajuće pređene kilometraže. Za automobile koji se mahom voze na dužim putovanjima po autoputu može da potraje i više od 30.000 kilometara, dok kod onih koji se voze gotovo isključivo po gradu filter treba menjati u dvaput kraćem intervalu - na svakih 15.000 pređenih kilometara. U protivnom, doći će do ozbiljnog zagušenja filtera, koji će izgubiti svoja svojstva.
Posledica toga biće lošiji vazduh u kabini, koji će učiniti da se vozač i svi putnici brzo zamore usled povećane količine ugljen-dioksida u kabini. Istovremeno, povećava se i procenat vlage u unutrašnjosti, što za direktnu posledicu ima zamagljene prozore u unutrašnjosti.
Treba obratiti pažnju i na to da za najbolju efikasnost nije dovoljna samo zamena, već i usisni deo filtera, koji se nalazi u motorskom prostoru treba očistiti.
