Početna cena novog „tiguana“  je 22.699 evra
Promo
Početna cena novog „tiguana“  je 22.699 evra

Promo

Početna cena novog „tiguana“ je 22.699 evra, Foto: Promo

Posle osam godina eksploatacije, bilo je krajnje vreme da se „tiguan“ iz korena osveži i promeni, iako bi mogle da se pronađu sličnosti između „lika“ nove generacije i restilizovanih primeraka prve, koji je nove elemente dobio sredinom tržišnog života, kako bi linije bile u skladu sa tadašnjim promenama na „golfu“ i „pasatu“.

Kad smo već kod ova dva modela, tu postoji još jedna, posebna priča o tome da li je „tiguan“, kao što bi trebalo da bude ako se prate njegovi rivali, derivat „golfa“, ili je nešto više - recimo upravo „pasat“. Ako je kod prve generacije i bilo dileme, sad je, barem za nas, više nema - „tiguan“ je više „rođak“ popularne limuzine nego kultnog kompakta - po izgledu, komforu... svemu!

„Folksvagen  Tiguan“

Promo

„Folksvagen Tiguan“, Foto: Promo

Potpuno je jasno da je inspiracija za određene detalje došla upravo od „pasata“, a najupečatljivija je, svakako prednja maska - njena arhitektura čini da „tiguan“ izgleda mnogo šire od prethodnika nego što zaista i jeste. Boravak u kabini čini da se osećate kao u prostranoj limuzini, a nikako u kompaktnom automobilu, u kojem se često dešavaju kompromisi kako bi se na određenim gabaritima dobio koji centimetar. Kod novog „tiguana“ toga nema. Ovom prilikom, za reči „skučeno“ i „tesno“ nema mesta, a sve pohvale idu na račun postavke instrument-table, pozicije sedenja, rasporeda komandi na centralnoj konzoli, prostora na zadnjoj klupi kad su glava i kolena u pitanju, zapremine prtljažnika...

Testirani primerak stigao je u paketu opreme „hajlajn“, sa bestselerom kad je reč o motoru - pokretao ga je dvolitarski TDI sa 150 konjskih snaga, koji je bio uparen sa DSG menjačem. Kad je ova automatika u pitanju, postoje sitne zamerke kad je reč o testiranom modelu - automobil je prilikom ubrzanja „živahan“ jedino kad svojski pritisnete pedalu gasa, što nije komforno, a i ne doprinosi uštedi goriva, posebno kad se ta radnja često ponavlja, kao što je slučaj u gradskoj vožnji. Osim tromosti, koja možda i ne bi smetala svima, sve ostalo je na nivou prethodnih pohvala, pošto motor ima dovoljno snage da se rve sa masivnim vozilom, a pri krstarećim brzinama sve dolazi na svoje i pravda reputaciju koju pomenuti agregat ima.

Tehnički podaci

„Folksvagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion“

Motor 4-cilindrični, dizel, turbo * Zapremina 1.968 kubika * Snaga 110 kW (150 KS) od 3.500 do 4.000 o/min. * Maks. obrt. moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 o/min. * Prenos 7-stepeni, automatski * Pogon na svim točkovima * Dimenzije 4.486/1.839/1.643 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.681 mm * Zapremina prtljažnika 615/1.655 litara * Masa praznog vozila 1.660 kg * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sek. * Maksimalna brzina 201 km/h * Cena od 25.712 evra * Cena testiranog primerka 35.110 evra

 

„Folksvagen  Tiguan“

Alo!

„Folksvagen Tiguan“, Foto: Alo!
Tagovi