Polovni automobili
Foto: Shutterstock/FOTO Shutterstock

Najnovije istraživanje kompanije "carVertical" otkriva da se automobil koji ima vraćenu kilometražu može prodati za 21 odsto više od svoje stvarne vrednosti. Ovo znači da mnogi građani Srbije plaćaju više za vozilo, a da ne znaju da su postali žrtve prevaranata.

Vozači preferiraju automobile sa manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtevati obimne popravke. Teško je pronaći kupca za vozilo sa visokom kilometražom, osim ako cena nije znatno niža. Zato prevaranti koji prodaju automobile menjaju broj pređenih kilometara, veštački povećavajući njihovu vrednost i ostvarujući veću dobit.

Srbi gube hiljade evra

U Srbiji, automobili sa vraćenom kilometražom prosečno dobijaju neverovatno povećanje vrednosti za 24 odsto. To znači da vozači u Srbiji mogu platiti četvrtinu više od vrednosti vozila, gubeći tako hiljade evra.

Situacija u Srbiji je puno bolja nego u Ujedinjenom Kraljevstvu (29%), Italiji (29%) i Litvaniji (25%), gde je prosečan rast vrednosti najveći među 15 ispitanih zemalja.

Ukrajina (17%), Poljska (19%) i Rumunija (20%) su na drugoj strani spektra. Međutim, ovo su i dalje velike brojke, što sugeriše da prevarantske prakse možda neće izgubiti popularnost uskoro.

Što je automobil noviji, to su gubici veći

Kada se bavimo prevarom sa brojačem kilometara, starost automobila je tesno povezana sa mogućim finansijskim uticajem na kupca. U slučaju 15-godišnjeg automobila sa povećanom kilometražom, treba napomenuti da ova prevara može povećati vrednost vozila u proseku za 27 procenata.

Da bismo to stavili u perspektivu, za svakih 100.000 umanjenih kilometara na brojaču kilometara, kupac nehotice može preplatiti oko 2.000 evra. Dakle, ako brojač pokazuje 200.000 kilometara umesto stvarnih 400.000 km, to potencijalno znači da će kupac završiti sa preplatom od čak 4.000 evra za takvo vozilo.

Iako se ovaj rast cena može činiti velikim za model iz 2008. godine, ove vrednosti su izračunate na platformi carVertical, gde korisnici obično proveravaju skuplje automobile i manje automobile ekonomske klase.

- Što je skuplji automobil sa vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To ističe važnost provere istorije pre kupovine vozila. Inače, može biti prekasno, a vraćanje novca od prodavca može biti komplikovano - objasnio je Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef za komunikacije kompanije "carVertical".

Vraćanje kilometraže utiče na različite marke automobila nejednako

Različite marke automobila reaguju na vraćanje kilometraže na različite načine, a to može da varira od povećanja vrednosti za 15 odsto kod automobila marke Mazda i Dacia, do 27 procenata kod automobila marke Land Rover.

Kupci mogu potrošiti do 2.000 evra više na svakih 100.000 vraćenih kilometara kada kupuju Daciu. Međutim, druge marke mogu doneti još veće finansijske gubitke.

Kupci Renaulta mogu izgubiti do 2.300 evra na svakih 100.000 vraćenih kilometara, Opel – 2.200 evra, a Škoda – 4.200 evra. 

Uticaj prevare sa brojačem kilometara na vrednost automobila može značajno varirati, pri čemu određene marke automobila i starosne grupe doživljavaju izraženije finansijske gubitke. Za kupce u Srbiji i širom sveta, sprovođenje temeljne provere istorije ostaje važan korak u zaštiti od potencijalno skupih zamki vraćanja kilometraže.

BONUS VIDEO

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading