Šminka, šminkanje, lepota, lice, nega
Shutterstock
Šminka, šminkanje, lepota, lice, nega

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Šminka pomaže ženama da istaknu svoju lepotu, prikriju mane, a daje im i dosta samopouzdanja baš onda kada im najviše treba.

Skoro 62 odsto žena u istočnom delu Evrope na poslu se oseća samouverenije dok je našminkano, rezultati su jednog istraživanja u Švedskoj. Sličan rezultat zabeležen je i na globalnom nivou, gde od skoro 6.500 ispitanika 71 odsto daje isti odgovor: ulepšano lice pozitivno utiče na samopouzdanje u toku radnog vremena.

žena, lice, lepota, nega

shutterstock

Foto: shutterstock

Danas sve više vremena posvećujemo karijeri i trudimo se da budemo izuzetno uspešni. Pitanje povećanja samopouzdanja sa ciljem postizanja što boljih rezultata postalo je važno u svim sferama poslovanja i različitim industrijama. Spoljašnji izgled igra značajnu ulogu kada je u pitanju mentalno stanje, pa briga o sebi ima jednu od ključnih uloga u samorazvoju i zadovoljstvu. 

"Svaki čovek želi da izgleda lepo. Strukturu našeg bića čini, osim emotivnog, duhovnog, materijalnog dela, takozvani self, postoji i jednako važan estetski deo. On obezbeđuje da se osećamo zadovoljno u našem telu tako da možemo da uravnotežimo našu potrebu da budemo važni, voljeni i potrebni. Kako u svetu vlada asimetrija i naša percepcija je usmerena na nju, mi kozmetikom postižemo da se drugi ljudi osećaju manje ili više prijatno u našem društvu", rekla je psihijatar Anđelka Kolarević.

Šminka, karmin, lice, usta, usne, lepota

Shutterstock, ilustracija

Foto: Shutterstock, ilustracija

Ona je dodala i da osobe koje koriste šminku, uglavnom su to žene, osećaju veće samopouzdanje i samozadovoljenje kada imaju šminku na licu, pa se komunikacija sa drugim ljudima spontanije vodi ako je osoba sigurnija u estetski deo sebe.

Imajući u vidu da industriju lepote predvode žene, jedinstveni kozmetički proizvodi dosegli su nove visine u kojima svaki tip kože dobija odgovarajuću negu, upravo prema iskustvu.

Šminkanje, šminka, lice, nega

Shutterstock, ilustracija

Foto: Shutterstock, ilustracija

Ovo istraživanje otkrilo je da najveći broj ispitanika u Istočnoj Evropi, oko 28 odsto, samo jedan do dva dana na posao ide bez šminke, a nešto manje, oko 26 odsto, svakog dana na posao ide sa šminkom na licu.

Ono što se svakako može izvući kao zaključak jeste to da se poslovni uspesi se grade na posvećenosti i samopouzdanju, a polazna tačka na ovom putu je upravo briga o sebi, lepoti i nezi kože.

Šminka

shutterstock

Foto: shutterstock