Žena, nega, ogledalo, sređivanje, narcis
Shutterstock, ilustracija
Žena, nega, ogledalo, sređivanje, narcis

Shutterstock, ilustracija

Foto: Shutterstock, ilustracija

Studija je otkrila da je 70 odsto mladih u nekom trenutku bilo opsednuto ulepšavanjem slika na društvenim mrežama, čime su mnogi postali ili narcisi ili isfrustrirane osobe.

POSTAJEMO LI DRUŠTVO NARCISOIDNIH INDIVIDUA?

 

- Efekat koji stalno javno izlaganje fotografija ostavlja na mlada bića je izuzetno veliki, pa tako nekome naruši samopouzdanje, a nekoga toliko vine u visine, da ga je teško vratiti na zemlju - navodi Timi Forbs, psiholog i jedan od vođa istraživanja.

Muškarci ogovaranje trač

Profimedia

Foto: Profimedia

Devojke bez pokrića su pune sebe!

On kaže da je upoznao lepe devojčice koje su posle intenzivnog korišćenja društvenih mreža, postale toliko nesigurne u sebe, iako za to nemaju osnovane razloge. S druge strane, toliko devojaka bez pozitivnih kvalifikacija je bilo nadobudno i puno sebe, onako bez ikakvog pokrića. To su nam donele moderne aplikacije i mreže na kojima bolje prolazi ne onaj ko vredi, već ko uspešno barata filterima i zna da se samoreklamira.

Stasava generacija koja ne zna za svet bez mobilnih telefona i društvenih mreža.
Forbs kaže da će posledice ovoga tek da se vide, jer stasavaju nove generacije koje ne pamte svet bez mobilnih telefona i savremenih oblika komunikacije.

- Uostalom, novoformirani narcisi će postati još naporniji u tome. Da bi se idealizovano "ja" održalo, ono traži punu i stalnu pažnju, pa kako bi sačuvali grandioznu sliku o sebi, narcisi su u stalnoj potrazi za publikom, novom, svežijom i fasciniranijom. A kako su narcisi osetljivi na povredu slike o sebi, da ne bi upali u depresiju, trudiće se da se još više nametnu kao veliki, lepi, uspešni i, naravno, nedostupni - poručuje psiholog.