NISTE NI SVESNI ŠTA SVE MOGU Banane su VEOMA ZDRAVE, kada vidite kako utiču na organizam odmah ćete POJESTI jednu

Ima ih u svakoj prodavnici.

Banana čuda čini...
Foto: Shutterstock

Banane vole svi, jedu ih čak i bebe. Uzgajaju se u 107 država sveta i predstavljaju četvrtu najvredniju kulturu na svetskom nivou.

 

Iako su pune kalijuma, vlakana, vitamina C i B6, dobro je znati za šta su sve korisne, ali i kako ne preterati sa konzumacijom.

Potrebna dnevna doza kalijuma

Kalijum je hranljiv i nalazi se u svakoj ćeliji tela, a koristi se za generisanje naboja, koji ćelije održava ispravnim. Takođe pomaže u održavanju pravilnog otkucaja srca, izaziva oslobađanje insulina za kontrolu šećera u krvi i podupire optimalni krvni pritisak.

Zdrave odrasle osobe bi trebalo da unose između 3.500 - 4.700 mg kalijuma na dan. Prosečna banana sadrži oko 450 mg.

Banana
Foto: shutterstock

Podrška dobrom krvnom pritisku

Većina ljudi misli na natrijum kad želi da snizi krvni pritisak. U stvarnosti, reč je o osetljivoj ravnoteži natrijuma i kalijuma koja podstiče zdrav krvni pritisak.

Banane
Foto: shutterstock

Smanjuje rizik od raka

Konzumiranje mnogo svežeg voća i povrća smanjuje ukupnu opasnost od pojave raka jer su te namirnice bogate hranljivim sastojcima bez dodatka soli, rafiniranog šećera, hemijskih konzervansa i boja za hranu.

Banane su naročito dobar izvor vitamina C, koji pomaže u obaranju formiranja slobodnih radikala koji uzrokuju rak. Smatra se da njihov visoki sadržaj vlakana smanjuje rizik od raka debelog creva.

Zdravlje srca

Natrijum negativno utiče na zdravlje srce, a jačanje kalijuma smanjuje natrijum, što je verovatno najvažnija promena koju možete da učinite kako biste smanjili rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Jedna studija je pokazala da ljudi koji uzimaju najmanje 4,069 mg kalijuma na dan imaju zapanjujućih 49 posto manji rizik od smrti od ishemijske bolesti srca od onih koji konzumiraju manje od 1.000 mg. Banane podstiču zdravlje srca i na druge načine: vlakna, vitamin C i B6 u bananama su kritični za snažno srce.

Baden i banane
Foto: shutterstock

Problemi sa suvim stomakom

Lekari preporučuju tzv. BRAT dijetu (banane, pirinač, jabuka i tost) za osobe s probavnim tegobama.

Ne samo da su banane relativno blage i lako probavljive već one zamenjuju vitalne elektrolite poput kalijuma koji su izgubljeni u velikim količinama tokom napada dijareje.

Ko ne bi trebalo da jede banane svaki dan?

Ljudi koji uzimaju beta blokatore za bolesti srca banane treba da jedu u umerenim količinama jer beta blokatori uzrokuju povećanje nivoa kalijuma. Previše kalijuma je takođe opasno za ljude čiji bubrezi ne funkcionišu optimalno.

Takođe se smatra da banane mogu izazvati migrene kod ljudi koji su osetljivi na njih, pa se držite pola banane dnevno ako ste u toj grupi.

I na kraju, neki ljudi su alergični na banane, pa ih izbegavajte u potpunosti ako otkrijete da uzrokuju simptome kao što su svrab, oticanje ili osip.

 

Predoziranje bananama

Preporučena dnevna količina kalijuma varira od osobe do osobe, ali uopšteno, treba pojesti oko 7 ili 8 banana da biste uneli dnevnu dozu kalijuma samo iz tog izvora. I dok previše kalijuma može imati poguban učinak na ljudsko srce, potrebno je oko 400 banana dnevno kako bi zdrava osoba stigla do opasne zone.

Kalijum je vitalna komponenta svake zdrave ishrane, a banane su odličan izvor. Istraživanja su pokazala da visok unos kalijuma nudi do 20 odsto manji rizik od smrti od svih uzroka.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi