PREPORUKA LEKARA: Zaboravite mleko, ova hrana ima mnogo više kalcijuma

Budući da je kalcijum važan za zdrave i jake kosti, neohodno je pronaći drugi način unošenja ovog minerala u organizam

Čia semenke
Čia semenke, Foto: Shutterstock

Sve više ljudi se nalazi pred problemom, koji zahteva alternativan način ishrane, pre svega jer se mleko smatra osnovnim izvorom kalcijuma. Budući da je kalcijum važan za zdrave i jake kosti, neohodno je pronaći drugi način unošenja ovog minerala u organizam, izuzev putem mleka i mlečnih proizvoda. U tom pogledu sakupili smo za vas listu proizvoda koji u sebi sadrže čak i više kalcijuma nego mleko:

SEMENKE
1 kašika Čia semenki sadrže oko 177mg kalcijuma. Tri kašike dnevno su vam sasvim dovoljne jer vam donose i više kalcijuma nego šolja mleka. Osim njih, takođe seme sezama, maka, lana sadrži u sebi kalcijum. Ovo semenje možete dodati vašim omiljenim salatama ili ih umiksati u smoothie.

DA LI STE LJUBITELJ MLEČNIH PROIZVODA?

Ukupan broj glasova: 163

  • Jesam ali imam intoleranciju na laktozu!: 11% (18)
  • Još kako, obožavam ih!: 56% (92)
  • Sve, osim mleka!: 20% (33)
  • Ne!: 12% (20)

SARDINE

Ova vrsta ribe predstavlja jedan od najboljih izvora kalcijuma koji možete pronaći. Iako veliki broj ljudi nije naročit ljubitelj sadrina, pomešane sa paradajzom, krastavcima, festa sirom i maslinkama mogu da budu odličan obrok.

BADEMI
Od svih orašastih plodova bademi su najbogatiji kalcijumom. Šaka badema vam obezbeđuje čak 3 grama vlakana, što je sasvim dovoljno za dnevni unos. Bademi se smatraju super-hranom jer su prepuni proteina i raznih vitamina.

TAMNO ZELENO POVRĆE
Što zelenije povrće to u njemu ima više kalcijuma. Samo jedna šolja zelenog povrća ima oko 270 mg kalcijuma, što je i više nego što se preporučuje za dnevni unos. Spanać, kelj i brokoli su na samom vrhu zelenih biljaka koje obiluju kalcijumom.

PASULJ
Pasulj je poznat po velikim količinama proteina i vlakana koja u sebi sadrži, ali osim toga on je dobar izvor kalcijuma. Rame uz rame sa njim su i boranija i soja. Pasulj je vrlo hranljiv i može da pomogne pri snižavanju holesterola.

Pomorandže, pijaca
Foto: Alo!/ Masanori Jošida

POMORANDŽE

1 šolja sveže ceđenog soka od pomorandže obezbeđuje vam približno 72 mg kalcijuma. Osim toga ono što sigurno znate je da su pomorandže bogate vitaminom C, koji pomaže telu da apsorbuje kalcijum.

KINOA
1 šolja kinoe obezbediće vam oko 100 mg kalcijuma. Osim toga ona je bogata i kalijumom i cinkom koji su važni za ljudsko zdravlje. Kinoa je zdrava alternativa pirinču i može se služiti topla kao dodatak jelima, ili hladna u salatama.

Više vesti o sličnim temama nađite OVDE!

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi