JAKO JE BITNO NA KOJI NAČIN PRIPREMATE HRANU Lista namirnica koje je zdravije jesti sirove, a koje termički obrađene!

Način pripreme hrane neretko utiče i na to koliko je često jedemo, kao i koliko nam se neka dopada ili ne, baš kao što utiče i na hranljivu vrednost određene namirnice.

Povrće
Foto: shutterstock

Naime, postoji veliki broj namirnica koje je bolje jesti u sirovom obliku, nego prerađene. S druge strane, postoje i one koje je bolje jesti prerađene, ističu nutricionisti. Evo kako stoje stvari:

 

Treba jesti sirovo:

Cvekla

Cvekla je bogata vlaknima, vitaminom C, kalijumom, manganom i vitaminima B grupe, odnosno folatima - hranljivim materijama koje pomažu u jačanju imuniteta, podizanju energije i borbi protiv upala. No, salata od cvekle mnogo je bolja ako je ne kuvate, jer toplota smanjuje koncentraciju folata za 25 odsto. Folati su, inače, deo grupe B vitamina koji su potrebni za stvaranje crvenih i belih krvnih zrnaca u koštanoj srži, pretvaranja ugljenih hidrata u energiju i stvaranja DNK i RNK.

ODLIČAN PROBIOTIK, UKUSNA ZIMNICA Kisele krastavčiće obožavamo kao salatu, a malo ko zna koliko su dobri za naše zdravlje!

CVEKLA, POVRĆE, VITAMINI, ŠEJK
Foto: Shutterstock, ilustracija

Brokoli

Brokoli kuvan na pari može biti ukusan, ali bolje je jesti ga sirovog. Bogat je vitaminom C, kalcijumom, kalijumom, belančevinama i sulforafanom, prirodnim biljnim jedinjenjem koje pomaže u borbi protiv ćelija raka i usporava starenje. Rezultati studije pokazali su da su ljudi koji jedu sirov brokoli u većim količinama, bolje apsorbovali sulforafan u poređenju s onima koji su ovo povrće jeli kuvano, piše 24sata.hr.

MOŽDA IMATE UPALU SLEPOG CREVA, A TOGA NISTE NI SVESNI: Ove simptome nikako ne ignorišite! Može da dođe do SEPSE!

Maline, borovnice, kupine

Bobičasto voće je sjajan izvor antioksidanata, poput antocijana, elaginske kiseline, te vitamina B6, vitamina E i magnezijuma. Ako ih kuvate, bitno se smanjuje sadržaj vitamina C. Zanimljivo je da pečene crvene paprike zadržavaju nešto više tog vitamina od kuvanih.

 

Beli luk

Sadrži dva ključna sastojka: aminokiselinu bogatu sumporom koja se naziva aliin i enzim na bazi proteina koji se zove alinaza. Čen belog luka nema miris sve dok ga ne zgnječite ili ne naseckate, jer se ti sastojci mešaju i formiraju treći: alicin. To je snažan prirodni antibiotik, a ima i antigljivična i antivirusna svojstva. No, taj spoj nalazi se samo u sirovom belom luku. Kuvanje ubija alicin i dovodi do njegovog formiranja u ostale spojeve koji su manje efikasni.

"MI NEMAMO ZA NJEGA DOVOLJNO HRANE!" Rodila je trojke, a lekari su ostali šokirani kada su videli jednu od beba! Za sve je kriva ova opaka bolest majke!

Beli luk, luk, povrće
Foto: Shutterstock, ilustracija

Treba jesti kuvano:

Paradajz

Ukusan je svež, u salati, ali bolji je kuvan. To je zato što sadrži likopen, koji se može naći u svom voću i povrću jarkih boja. Likopen je antioksidans koji može da pomogne u zaštiti od nekih hroničnih bolesti, poput kardiovaskularnih. U slučaju paradajza, likopen se lakše apsorbuje kada se plod zagreje.

Špargla

Špargle su bogate vitaminima A, C, E, folatima i kalijumom, međutim nećete imati koristi od njih ako ih jedete sirove. Kuvanje tog povrća omogućava razbijanje njegove debele ćelijske zidove, pa organizam lakše crpi hranljive sastojke.

NEVEROVATNI REZULTATI ZA SAMO PAR DANA Uz vaše omiljeno voće smršaćete i do 3 kilograma za samo 3 dana! (JELOVNIK)

Paradajz sos
Foto: Shutterstock

Artičoka

Artičoke imaju sposobnost snižavanja nivoa šećera u krvi, poboljšanja probave i zdravlja srca i jetre. Sadrže vitamine B6, C, K i magnezijum, uz vrlo snažne antioksidanse. Ukoliko ih kuvate 15 minuta, to značajno povećava nivo prirodnog sastava koji pomaže u borbi protiv slobodnih radikala, čak do 15 puta, dok se nivo antioksidanata usled kuvanja povećava i do osam puta. No, prženje artičoka nije preporučljivo, jer uklanja flavonoide (takođe vrsta antioksidansa).

Patlidžan

Kuvanjem se povećava nivo antocijanina, fitonutrijenta koji se nalazi u koži. Patlidžan je bogat vitaminima, mineralima, vlaknima i antioksidansima.

NEMOJTE PRAVITI HAOS U ORGANIZMU Evo kojih 5 namirnica treba jesti na prazan stomak, a ove treba da zaobiđite jer su jako štetne!

Kupus, boranija, grašak, brokoli i šargarepa su odličan izbor
Foto: Shutterstock

Šargarepa

Šargarepa je dobar izvor beta-karotena, vlakana, vitamina K1, kalijuma i antioksidanata. Iako je ukusna i sirova, kuvanjem se povećava sadržaj hranljivih materija. Kuvana šargarepa sadrži više beta-karotena, antioksidansa koji se u vašem telu pretvara u vitamin A to je dobro za vaše oči i imunološki sistem.

Čaj u kesicama je čist otrov, a kada pročitate zašto neće vam biti dobro!

AUTOR: Stil/M.M. DATUM I VREME: 06.10.2019. 13:00 Poslednjih godina mnogi proizvođači koriste sintetičke tvari poput plastike ili polietilen tereftalata (PET) za pakovanje vrećica čaja Foto: Shutterstock Dokazano je da vrećice čaja za jednokratnu upotrebu predstavljaju j edan od izvora mikroplastike u ljudskom telu. Ovaj zaključak donela su istraživanja sa kanadskog univerziteta.

 

BONUS VIDEO:

Kako se pravilno našminkati za 5 minuta

 

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi