NAUKA PODUPIRE OVU TEORIJU Kardiolog detaljno objasnio koje namirnice nepovratno oštećuju srce, a koje ga čuvaju

Najbolji izbor za one koji žele da održe ili poboljšaju zdravlje srca

srce
Foto: shutterstock

"Hrana koja je zdrava za srce sadrži hranjive sastojke koji dokazano koriste kardiovaskularnom sistemu ili smanjuju rizik od razvoja srčanih bolesti snižavanjem lošeg LDL kolesterola i triglicerida u krvi, smanjenjem krvnog pritiska, kontrolom težine i/ili poboljšanjem osetljivosti na insulin", kaže za Deliš Renija Betejne, lekarka i autorka knjige The One One One Diet.

DA LI SMATRATE DA JE ISHRANOM MOGUĆE SMANJITI RIZIK OD BOLESTI SRCA?

Ukupan broj glasova: 103

  • Da, sigurno!: 73% (75)
  • Ako se striktno vodi računa!: 17% (18)
  • Nisam sigurn/a!: 10% (10)

Omega-3 masne kiseline, kalijum, kalcijum, magnezijum, vlakna, fitonutrijenti i antioksidansi su najvažniji, a njihov udeo je najveći u mediteranskoj hrani i DASH dijeti, pa su najbolji izbor za one koji žele da održe ili poboljšaju zdravlje srca.

Nauka podupire ovu teoriju. Kaže da jelovnik koji se bazira na žitaricama, orašastim plodovima i mahunarkama kao i na pomalo mlečnih proizvoda i masti zdravih za srce može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti za otprilike trećinu, navodi studija iz 2016. objavljena u časopisu Journal of the American College of Cardiology.

Ova hrana dobija "crveni karton" kad je u pitanju zdravlje srca

Obrađeni mesni delikatesi, Hot dog, Pečena piletina, Pržena piletina, Prženi krompirići, Čips, Voćni smuti, Zeleni sok, Konzervisano povrće, Kapare, Jogurt s ukusima, Granola, Margarin, Gotova smrznuta jela, Kečap, Crveno meso, So, Dresinzi za salatu, Beli hleb, Beli pirinač, Sportski napici, Energetski napici, Pica, Alkohol, Puter od kikirikija bez masti, Pahuljice sa šećerom.

Slične tekstove nađite OVDE!

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi