BOŽIĆNI POST U DOBA KORONE Evo koju hranu treba jesti, a ko se razboli obavezno mora da učini ovu stvar

Za pravoslavne vernike post počinje 28. novembra i traje do 6. januara 2021. godine

hleb, vino, post
Foto: shutterstock

Božićni post počinje 28. novembra i traje do 6. januara 2021. godine. Post podrazumeva prelazak na drugačiji režim ishrane. Ne treba zaboraviti da je pandemija koronavirusa trenutno u svom najjačem zamahu i da je organizmu neophodna hrana koja će mu obezbediti jak imunitet, sa dosta vitamina, pre svega vitamina D.

DA LI ĆETE OVE GODINE POSTITI S OBZIROM NA SPECIFIČNE OKOLNOSTI?

Ukupan broj glasova: 99

  • Da, obavezno!: 32% (32)
  • Naravno, uvek postim!: 19% (19)
  • Verovatno, ali ne ceo post!: 29% (29)
  • Ne!: 19% (19)

Kad god postoji opasnost da se postom ugrozi zdravlje, vernik se razrešava od posta. Od posta su razrešeni bolesnici, trudnice i dojilje, oni koji se bave teškim fizičkim poslovima. Najbolje je da se svaki vernik posavetuje sa svojim sveštenikom u vezi sa postom.

Kako ispoštovati post, a sačuvati zdravlje i imuni sistem?

Kako postići balans u ishrani i imunitetu pošto je aktuelna epidemija koronavirusa. Gostujući u Jutarnjem programu nutricionistkinja Tanja Bakrač istakla je da post podrazumeva izostavljanje namirnica životinjskog porekla i treba da bude raznovrstan. Važno je da vodimo računa da unesemo dovoljno nutrijenata, belančevina, kao i masti i ugljene hidrate.

Post, posna hrana, riba, salata
Foto: Shutterstock

"Post ne treba da bude jednoličan da ne bismo smanjili imunitet i da ne bi došlo do problema sa zdravljem. Posebno je važno ne izbegavati doručak. Tokom posta treba uzimati namirnice koje su sveže i sadrže vitamine, minerale i vlakna", istakla je nutricionistkinja Tanja Bakrač.

Kako pripremiti organizam za post i prelazak jednog načina ishrane na drugi?

"Taj prelazak treba da bude postepen kako bi svoj digestivni trakt pripremili za izmene u ishrani. Industrijsku hranu treba svesti na minimum u ishrani, a što više uzimati svežu hranu.Tako ćemo se i psihički i fizički osećati bolje", istakla je nutricionistkinja.

Dodaje da tokom posta može doći do manjka vitamina D u organizmu, jer se ne uzimaju mlečni proizvodi. On je značajan za imunitet pa je potrebno jesti ribu ili uzimati suplemente tog vitamina. Važni su i vitamin B 12, i vitamin C.

Ko ne bi smeo da posti zbog rizika za zdravlje?

"Važno je dobro osmisliti post, ne bi trebalo da poste deca i rekonvalescenti. Ideja posta je da jačamo sebe, duh i volju i, ako se osetimo slabo, možemo prekinuti post dok ne ojačamo", istakla je nutricionistkinja Tanja Bakrač.

Slične tekstove nađite OVDE!

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi