Reagujte na vreme: Šest simptoma koji upozoravaju na pad imuniteta
Foto: Shutterstock

Ako ste primetili da ste često bolesni, da se osećate umorno ili da imate druge mučne simptome koje ne možete da shvatite, to može značiti da je vaš imuni sistem oslabljen.

Međutim, pre nego što dođe to svih tih simptoma vaš organizam će vam poslati određene znakove upozorenja, a naravno postoji i više stvari koje možete učiniti da ojačate svoj imuni sistem i izbegnete sve te muke.

Vaš nivo stresa je do neba

Nije slučajno da se razbolite nakon velikog projekta na poslu ili nakon emocionalne situacije kod kuće. Prema izveštaju Američkog psihološkog udruženja, dugotrajni stres dosta slabi vaš imunološki sistem.

- To je zato što stres smanjuje limfocite u telu, odnosno bela krvna zrnca koja pomažu u borbi protiv infekcije. Što je niži nivo limfocita, to je veći rizik od virusa kao što je prehlada - objašnjavaju lekari.

Uvek ste prehlađeni

Savršeno je normalno da odrasli kijaju i šmrču to jest da imaju dve ili tri prehlade svake godine. Većina ljudi se od tih, da kažemo običnih problema, oporavi za sedam do 10 dana.

- Tokom tog vremena, imunom sistemu je potrebno tri do četiri dana da razvije antitela i bori se protiv dosadnih klica. Ali ako se često prehladite – ili imate prehladu koja ne prolazi svojim tokom, već traje i traje i traje – to je jasan znak da se vaš imunološki sistem muči da održi korak i da mu ne ide baš najbolje – kažu ljudi iz struke.

Imate česte probleme sa stomakom

Ako imate česte dijareje, gasove ili zatvor, to takođe može biti znak da je vaš imuni sistem ugrožen. Istraživanja pokazuju da se skoro 70 posto vašeg imunološkog sistema nalazi u vašem digestivnom traktu. Korisne bakterije i mikroorganizmi koji tamo žive brane vaša creva od infekcije i podržavaju imuni sistem.

Međutim, male količine ovih korisnih crevnih bakterija mogu vas ostaviti u opasnosti od virusa, hronične upale, pa čak i autoimunih poremećaja

Rane vam sporo zarastaju

Nakon što zadobijete opekotine, posekotine ili ogrebotine - vaša koža prelazi u nešto što možemo nazvati "režim kontrole oštećenja".

Vaše telo radi na zaštiti rane tako što u tu vašu povredu šalje krv bogatu hranljivim materijama kako bi pomogla u regeneraciji nove kože. Ali ovaj proces lečenja zavisi od zdravih imunih ćelija. Drugim rečima, ako je vaš imunološki sistem spor, vaša koža ne može da se regeneriše. Umesto toga, vaše rane će vas mučiti znatno duže nego što bi trebalo pošto će veoma teško zarasti.

Imate česte infekcije

Ako se borite sa čestim infekcijama, onda je više nego jasno da vam vaš imunološki sistem šalje crvene zastavice. Da vam ovo objasnimo malo konkretnije na primerima . Po analizama Američke akademija za alergijsku astmu i imunologiju znaci moguće imunodeficijencije kod odraslih uključuju:

  • Ako imati više od četiri infekcije uha u jednoj godini.
  • Razvijanje pneumonije dva puta tokom jednogodišnjeg perioda.
  • Hronični sinusitis ili više od tri epizode ​bakterijskog sinusitisa u toku 12 meseci.
  • Neophodno vam je više od dva tretmana antibioticima godišnje.

Stalno se osećate umorno

Ako dovoljno spavate i još uvek patite od iscrpljenosti, trebalo bi da razmislite da li vaš imuni sistem pokušava nešto da vam kaže. Konkertnije, kada se vaš imuni sistem bori, smanjuje se i vaš nivo energije.

- To je zato što vaše telo pokušava da sačuva energiju kako bi podstaklo vaš imuni sistem da bi se mogao boriti protiv klica - objašnjavaju lekari.

Ako su vam gore navedeni znaci upozorenja poznati, morate svom imunološkom sistemu posvetiti dodatnu pažnju. Nekoliko promena načina života i nove navike mogu prirodno održati vaš imuni sistem jakim i zdravim:

  • Uravnoteženo, zdravo i pravilno se hranite
  • Redovno spavajte, nemojte dozvoliti da duže vreme funckionišete sa nedovoljno dnevnog sna
  • Vežbajte redovno, konzumirajte vitamine i vodite računa o higijeni (redovno pranje ruku i sl)
  • Održavajte zdravu telesnu težinu. Nemojte dozvoliti da se naglo i previše ugojite ili smršate
  • Ukoliko ste pušač, rešite se ove nezdrave navike što pre
  • Pokušajte da minimizirate stres. 

Komentari (0)

Loading