Prepune hranljivih sastojaka: Tri razloga zbog kojih treba da uključite jabuke u ishranu
Foto: Shutterstock

Ne samo da jabuke imaju izvanredan ukus, same ili kada se dodaju jelima, već imaju i zdravstvene prednosti. „Jabuke su povezane sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući poboljšanje zdravlja creva i smanjenje rizika od moždanog udara, visokog krvnog pritiska, dijabetesa, srčanih bolesti, gojaznosti i nekih karcinoma”, kaže Jessica Levinson, kulinarski stručnjak u Vestčesteru, Njujork.

Jabuke snižavaju i visok holesterol i krvni pritisak

Uživajte u sočnoj jabuci i ne samo da jabuke imaju izvanredan ukus, same ili kada se dodaju jelima, već imaju i zdravstvene prednosti. „Studije su povezale konzumiranje jabuka sa smanjenim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, što može biti povezano sa prednostima rastvorljivih vlakana koja se nalaze u jabukama pri snižavanju holesterola”, kaže Anzlovar.

Kako kažu u Mayo Clinic, rastvorljiva vlakna se razlažu u vodi i formiraju materijal sličan gelu.

Na Univerzitetu Ilinois navode da rastvorljiva vlakna pomažu u sprečavanju nagomilavanja holesterola u zidovima krvnih sudova, čime se smanjuje pojava ateroskleroze (ograničeni protok krvi u arterijama zbog nakupljanja plaka) i srčanih bolesti. Takođe pomažu u snižavanju nivoa krvnog pritiska– u jednom ranijem ispitivanju otkriveno je da je veći unos rastvorljivih vlakana povezan sa smanjenim rizikom od kardiovaskularnih bolesti.

Prethodna istraživanja pokazuju da je redovno jedenje jabuka (ili krušaka) povezano sa 52 odsto manjim rizikom od dobijanja moždanog udara. Štaviše, studija objavljena u februaru 2020. u The American Journal of Clinical Nutrition otkrila je da je konzumiranje dve jabuke dnevno pomoglo učesnicima studije da smanje kako nivo LDL („lošeg”) holesterola tako i triglicerida.

Hrana sa vlaknima, uključujući jabuke, pomaže varenju

Verovatno ste čuli da su vlakna dobra za varenje –i to je istina! Harvard T.H. Chan School of Public Health navodi da su obe vrste vlakana (rastvorljiva i nerastvorljiva, što znači da se ne mogu apsorbovati u vodi) važne za varenje. A, kako kažu na Univerzitetu Ilinois, jabuke imaju obe vrste.

Rastvorljiva vlakna pomažu u usporavanju varenja, omogućavajući vam da se osećate sito, a usporavaju i varenje glukoze, što pomaže u kontroli šećera u krvi. U međuvremenu, nerastvorljiva vlakna pomažu u kretanju hrane kroz probavni sistem sistem i pomažu kod zatvora i redovnog pražnjenja, tvrde na Harvardu.

Obavezno jedite ljusku jabuke, jer sadrži mnogo nerastvorljivih vlakana, savet je Univerziteta Ilinois.

Jabuke su podrška zdravom imunom sistemu

Za jači imuni sistem u jesen idealne su jabuke.

Prema ranijim istraživanjima na životinjama, ishrana ispunjena rastvorljivim vlaknima pomogla je da se imune ćelije koje su potpomagale upale preobrate u antiinflamatorne i one koje podržavaju imunitet. Druga studija na životinjama, objavljena u maju 2018. u časopisu Immunity, otkrila je da ishrana bogata dijetalnim vlaknima pomaže u zaštiti miševa od gripa. (Ipak, nije jasno da li će se ovi efekti pojaviti kod ljudi.)

Ali, ima razloga da se veruje da jabuke mogu da ojačaju imunitet, delom zato što sadrže vitamin C koji jača imunitet. Jedno ranije veliko ispitivanje otkrilo je da redovna konzumacija vitamina C ima mnogo značaja u pomaganju funkcionisanja imunog sistema. Na primer, može da pomogne u jačanju epitelne (vrste tkiva) barijere protiv patogena i zaštiti od ekološkog oksidativnog stresa, kao što su zagađenje i zračenje, navodi se u ranijim istraživanjima.

Komentari (0)

Loading