Vodite računa o svom zdravlju: Ove navike ugrožavaju imuni sistem
Foto: Shutterstock

Imuni sistem štiti organizam od brojnih mikroorganizama i štetnih bakterija koji bi mogli da naruše naše zdravlje, a ono što radimo može da oteža ovu funkciju organizma.

Imuni sistem i nedostatak sna

Ako ne spavate dovoljno, postoji veća verovatnoća da će imunitet oslabiti i da ćete dobiti neku virusnu ili bakterijsku infekciju.Vrlo je moguće da će vam sa oslabljenim imunitetom biti potrebno i više vremena za oporavak posle bolesti.

To je zato što zbog manjka sna, vaše telo ne može da proizvede potreban broj antitela koja se bore protiv infekcija. Vaše telo oslobađa određene proteine koji pomažu imunološkom sistemu, koji se zovu citokini, samo tokom spavanja.

Anksioznost i stres kao uzrok pada imuniteta

Stres i briga su čest uzrok slabljenja imunog sistema. Uznemirujuće misli mogu oslabiti imunološki odgovor organizma. Stalni stres uzima još veći danak i otežava borbu organizma protiv gripa, herpesa, herpesa i drugih virusa. Potražite pomoć ako ne možete da nađete dobar način za borbu protiv stresa.

Imuni sistem i nizak nivo vitamina D

Možda znate da je vitamin D potreban za jake kosti i zdrava krvna zrnca. Ali vitamin D takođe pomaže u jačanju imunološkog sistema. Ima ga u jajima, masnoj ribi i hrani poput mleka i žitarica. Sunčeva svetlost je još jedan ključni izvor ovog vitamina. Tokom leta, obično je dovoljno samo pet do 15 minuta izlaganja sunčevim zracima, dva do tri puta nedeljuno, kako bi se obezbedile, organizmu, potrebne količine vitamina D. Zimi je potrebno duže vreme na suncu, ali uz konsultaciju sa lekarom, ovaj vitamin se može uneti u organizam i u vidu suplemenata.

Lekovi koji slabe imuni sistem

Određene grupe lekova poput onih za lečenje alergija, artritisa, lupusa, IBS-a i transplantacije organa mogu biti razlog slabljenja imuniteta. Kortikosteroidi su takođe primer takvog leka, kao i medikamenti poput TNF inhibitora za upalu i hemoterapija za rak.

Malo voća i povrća u ishrani

Voće i povrće mogu pomoći vašem telu da proizvede više belih krvnih zrnaca koja su vam potrebna za borbu protiv infekcija. Ove namirnice u svežem stanju, kao i orašasti plodovisadrže velike količine cinka, beta-karotena, vitamina A, C i E i drugih hranljivih materija koje su potrebne za zdravo telo. Biljna hrana takođe obiluje vlaknima, što pomaže u smanjenju procenta telesne masti, a sa druge strane, može ojačati vaš imuni odgovor.

Komentari (0)

Loading