NEKADA NAMIRNICA ZA SIROMAŠNE Kardiolozi tvrde da štiti srce, bubrege, pogoduje dijabetičarima
Foto: Printscreen/Youtube


Dolaskom modernih namirnica na naše tržište i željom da se odreknu jela koja važe za „siromašne“, većina je odavno prestala da jede proso.

Ovo je velika šteta, s obzirom na brojne prednosti koje nam ova lako svarljiva žitarica nudi. Proso je vrsta zrna koja je okrugla, vrlo sitna i ponekad malo spljoštena. Žuto-bele je boje i slatkog je ukusa. Zrno prosa je prekriveno ljuskom, koja se mora ukloniti pre konzumiranja.

Jedna je od retkih žitarica koja ne sadrži gluten, što je od velikog značaja, jer su mnogi ljudi alergični na gluten, a poznato je da gluten utiče i na debljanje i gojaznost uopšte. Sadrži mnogo vitamina i minerala kao što su kalcijum, kalijum, jod, magnezijum, vitamine A, E i B, ali sadrži i gvožđe i vlakna.

To je izuzetno alkalno (bazno) zrno, a znamo da se virusi, bakterije i druga zla koja ih prate teško stvaraju u alkalizovanim, ili bazičnim, organizmima. Proso sadrži ključne aminokiseline koje pomažu u izgradnji i regeneraciji mišića i ćelija kože. Takođe, bogata je ugljenim hidratima koji se sporo vari, pa nam brzo daje osećaj sitosti i pomaže u procesu mršavljenja.

Ova žitarica takođe sadrži prirodne masti, koje su neophodne za apsorpciju vitamina, uključujući karoten i vitamin D. Ova žitarica sadrži ugljene hidrate, pa je dobar izbor namirnice za dijabetičare.

Kardiolozi ga preporučuju kao namirnicu koju treba jesti što češće, jer je puna kalijuma, koji pomaže u borbi protiv srčanih oboljenja, normalizuje krvni pritisak i jača krvne sudove. Jedna je od najboljih namirnica za čišćenje bubrega, ali i za pojavu kamenca ili peska u bubrezima.

Kod urinarnih infekcija ima pozitivan efekat i podstiče izlučivanje mokraće. Rađena su razna istraživanja u vezi sa ishranom, a dokazano je da oni koji konzumiraju proso u većini slučajeva nemaju simptome astme ili bilo kakve indikacije u vezi sa tim.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading